וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקום גרוע לישראל במדד השחיתות הפוליטית: מקום 23 מתוך 36; מידת האפליה הכלכלית של מיעוטים גבוהה ביותר

עינב בן יהודה

3.11.2005 / 9:29

לישראל ניתן הציון 3 - בסולם של 7-1; את המדד מובילות בסדר יורד פינלנד, דנמרק, קנדה וניו זילנד; בתחתית הרשימה: תאילנד, פולין ומקסיקו



מדד בינלאומי נוסף הבוחן את רמת השחיתות הפוליטית, מדרג את ישראל במקום לא מחמיא. ישראל ממוקמת במקום 23 מתוך 36 מדינות בציון 3 (בסולם של 7-1). את המדד מובילות בסדר יורד פינלנד, דנמרק, קנדה וניו זילנד. את הרשימה סוגרות תאילנד, המושחתת ביותר, וכמו כן פולין ומקסיקו.



במסגרת מדד הדמוקרטיה 2005 שמפרסם המכון הישראלי לדמוקרטיה, נעשה שימוש במדד של מכון ICRG) International Country Risk Guide) שבחן את רמת השחיתות במדינות שונות בעולם. המדד מתבסס על הערכות של מומחים, אקדמאים, מנתחי מדיניות, עיתונאים, מנהלים בכירים ואנשי עסקים המתגוררים במדינות השונות.



עוד עולה ממדד הדמוקרטיה כי מידת האפליה הכלכלית של מיעוטים בישראל גבוהה ביותר. ישראל מדורגת במקום האחרון מתוך 27 מדינות ברמת האפליה הכלכלית כלפי מיעוטים. כדי לדרג את היחס למיעוט הערבי בישראל נעשה שימוש בשלושה מדדים במסגרת פרויקט Minority at Risk. מדדים אלה בוחנים את מצבם של המיעוטים באופן יחסי למצבו של הרוב. מהנתונים, הרלוונטים ל-2003, עולה כי מ-94' חלה ירידה ברמת האפליה הכלכלית של ערבים בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully