וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענקית הטלפוניה באינטרנט וונאג' מעוניינת להימכר ב-2 מיליארד דולר

TheMarker

3.11.2005 / 10:10

החברה מחזרת אחר קונים במקביל להתארגנות לקראת הנפקה ראשונה, בה תגייס 60 מיליון דולר; דיווח "וול סטריט ג'ורנל"



וונאג' האמריקאית, חלוצת שיחות הטלפון באינטרנט, מתכוננת להנפקה ראשונה לציבור, כפי שדווח כבר באוגוסט, אולם במקביל בוחנת החברה אפשרות להימכר ב-2 מיליארד דולר; כך דיווח "וול סטריט ג'ורנל". וונאג' היא ספקית שירותי VoIP - שיחות טלפון המתבצעות באמצעות רשת האינטרנט - המאיימות לקעקע את המודל המסורתי של חברות הטלפונים. החברה משרתת 800 אלף משקי בית בארה"ב, נכון לקיץ זה, והוקמה ב-2001, על ידי ג'פרי סיטרון, קרלוס בולה וג'ף פולבר.



בספטמבר נרכשה חברת סקייפ, מתחרה קטנה יותר של וונאג', ב-2.6 מיליארד דולר, על ידי ענקית המכירות הפומביות אי-ביי. מכירה זו חיזקה את מעמדה של וונאג', שעד היום גייסה 408 מיליון דולר מקרנות הון סיכון וקרנות השקעה פרטיות, ביניהן ביין קפיטל, 3i, ואינסטיטושונל ונצ'ר פרטנרס. בארה"ב, לפי הערכות חברת המחקר טלג'יאוגרפי, היו 1.8 מיליון מנויים ל-VoIP בסוף מארס 2005. על פי התחזיות צפוי מספר זה לגדול ל-7 מיליון עד סוף 2006 ול-17.5 מיליון עד 2010.



באוגוסט דיווח "וול סטריט ג'ורנל" כי וונאג' מתכננת להגיש בקשה לבצע הנפקה ראשונה לציבור, בה תגייס עד 600 מיליון דולר. עתה נראה כי החברה שוקלת גם אפשרות של מכירה. בין המחזרים הפוטנציאליים, דיווח "ג'ורנל", נמצאות חברות הטלפון ספרינט נקסטל, טי-מובייל USA של דוישה טלקום, ואף חברות מדיה ואינטרנט גדולות. חברות הטלפוניה עומדות בפני אתגר קשה מצד ה-VOIP: לפי הערכות ייפלו הכנסותיהן משירותי קול ב-25% עד 2010.



שמו של פולבר, ממקימי וונאג', נקשר גם בחברה הישראלית ווקלטק. לפני מספר חודשים הודיעה החברה הישראלית, שנקלעה לקשיי נזילות קשים, על כך שפולבר התחייב להשקיע בה. ווקלטק לא פירטה אז את היקף ההשקעה ותנאיה, ופולבר, בביקורו בישראל, אמר כי הוא מאמין בחברה. בסוף יוני האחרון התברר כי פולבר חזר בו ככל הנראה מהחלטתו. ווקלטק פירסמה את הדו"חות המורחבים שלה לשנת 2004 אותם עיטרה אזהרת "עסק חי". ווקלטק ציינה כי עד למועד פרסום הדו"ח היא לא הצליחה לגייס הון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully