וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרתון נכנסת לתעשייה: השקעה ראשונה של 29.8 מיליון שקל ב-100% מחברת כרומת - העוסקת בטיפול תרמי לחלקי מתכת

שרון שפורר

3.11.2005 / 11:36

על פי הערכות, שוק הטיפול התרמי במתכות בישראל נאמד ב-150 מ' ש'; לכרומת כ-1,000 לקוחות ואת 10 החודשים הראשונים של השנה היא חתמה עם הכנסות של 22 מ' ש' - כמו ב-2004 כולה



השקעה ראשונה למרתון תעשיות בתחום התעשייה. החברה חתמה היום על הסכם לרכישת 100% ממניות חברת כרומת תמורת כ-29.8 מיליון שקל. בקופתה של מרתון כ-35 מיליון שקל, כך שאם תחליט עם סגירת העסקה לממן את הרכישה בעצמה, יוותרו בקופתה כ-5 מיליון שקל. החברה עשויה אף לממן חלק מן העסקה, אם כי נראה שלא יהיה זה חלק הארי אמצעות דיווידנד שיחולק על ידי כרומת.



כרומת עוסקת בביצוע טיפולים תרמיים לחלקי מתכת. החברה סיימה את שנת 2004 עם הכנסות של כ-22 מיליון שקל, רווח גולמי של כ-6.1 מיליון שקל ועם רווח לפני מס של כ-1.2 מיליון שקל, הונה העצמי של כרומת עמד בסוף השנה החולפת על כ-15 מיליון שקל. בשנת 2005, צופים בכרומת צמיחה משמעותית בעסקי החברה, שכן את עשרת החודשים הראשונים של 2005 היא חתמה עם הכנסות של כ-22 מיליון שקל - כמו הכנסותיה בשנת 2004 כולה.



לכרומת כ-1,000 לקוחות מתחומי התעשייה השונים, הפועלים בעיקר מול השווקים הבינלאומיים. בין היתר, מוכרת החברה ללקוחות מתעשיית התעופה והרכב, התעשייה הבטחונית, תעשיית האלומיניום, יציקות מתכת ועוד. כמו כן, לחברה נכס נדל"ן בחולון, המשתרע על שטח של כ-4 דונם.



החברה, שהוקמה לפני 46 שנה, תמשיך בשלב זה להיות מנוהלת על ידי מייסדיה ומנהליה הנוכחיים, ספי פורת ורון גרינר. כמו כן, כרומת תמשיך לשלם במהלך 5 השנים שלאחר העסקה סכום שנתי של 360 אלף יורו לחברה קשורה למוכרים, סכום הדומה לתשלום בשנים האחרונות לחברה זו, וזאת במסגרת הסכמי אי תחרות וייעוץ מול המוכרים. העסקה כפופה עדיין להשלמת בדיקת נאותות וקבלת האישורים הנדרשים.



על פי הערכות, שוק הטיפול התרמי במתכות בישראל נאמד ב-150 מיליון שקל, כשחלקו נמצא בידי מחלקות פנימיות של גופים גדולים וחלקו בידי מפעלים פרטיים. החברה מתעתדת להיכנס לתחומים חדשים בתהליך ייצור המתכות, ומעוניינת להגדיל את נתח השוק שלה בתחום פעילותה הנוכחי.



מנכ"ל מרתון השקעות, שרון תוסייה-כהן, אמר היום: "רכישת כרומת עולה בקנה אחד עם האסטרטגיה של מרתון, הדוגלת בהשקעה בחברות בעלות מעמד מוביל ודומיננטי בשוק בו הן פועלות, בעיקר בשווקים בינלאומיים בעלי פוטנציאל צמיחה. בכוונת מרתון לאתר השקעות אטרקטיוויות נוספות מסוג זה כבר במהלך החודשים הקרובים".



מרתון השקעות נמצאת מאז נובמבר 2004 בשליטת איי.אס.אר.איי, שבבעלות שרון תוסייה-כהן, רפי סילמן ויצחק רוזן. מאז רכישת השליטה שינתה החברה את האסטרטגיה העסקית שלה והפכה מקרן הון סיכון לחברה המתמקדת, כהגדרתה, בהשקעות בחברות תעשייתיות מניבות עם פוטנציאל השבחה וצמיחה משמעותיים. במקביל לרכישת כרומת, מחזיקה מרתון ב-5 חברות היי-טק, שהבולטות בהן: פרוטליקס (שבה השקיע לאחרונה אלי הורוביץ מטבע שאף משמש כיו"ר החברה), ביו-ויו (בשותפות עם אורבוטק ועמנואל גיל) ונאנומושן (בשותפות עם חברת המנועים הגדולה בעולם, ג'ונסון אלקטריק מהונק-קונג).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully