וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל יובנק קרנות נאמנות: הדיבורים על המחיר המופרז בעסקת פ.ק.ן מזכירים את הביקורת על הקמת פרטנר

טל לוי

3.11.2005 / 12:49

אורי פישמן צפוי לעזוב את תפקידו בסוף החודש, והשמועות בשוק ההון טוענות כי הוא אחד המועמדים לניהול חברת פ.ק.ן; פישמן עצמו מכחיש את השמועה וטוען כי הוא מנהל מגעים עם מספר גופים בכירים בשוק ההון



"הדיבורים לפיהם שולם מחיר מופרז על רכישת חברות הקרנות השונות מזכירים את הביקורת על הקמת פרטנר", כך אומר מנכ"ל חברת הקרנות של יובנק (לשעבר אינווסטק), אורי פישמן. "הדיבורים על מחיר מופרז מזכירים מאוד את הדיבורים שהיו בזמנו על כדאיות ההשקעה בפרטנר", הוא אומר. "רבים חשבו כי השקעה בחברת סלולר שלישית היא התאבדות. כך היה גם בהנפקת החברה בארה"ב ובטענות שנשמעו על המחיר הגבוה. כעת מתברר לכולם כי חברות הכבלים ובכירי המשק מעוניינים לקנות את החברה המצליחה".



עיקר הביקורת של פישמן היא על הטענות שנשמעו ולפיהן פ.ק.ן של בנק הפועלים נקנתה במחיר מופרז ולא כלכלי. לדבריו, הביקורות על המחירים המשולמים על חברות הקרנות מתעלמות מהתמונה הכללית ומהיתרונות שיהיו לגוף הרוכש כתוצאה מניכוס נכסי הקרנות, העשויים להוות קרש קפיצה לעסקות ולפעולות אסטרטגיות נוספות, כמו תחום החיתום. "המבקרים גם מתעלמים מההכנסות הצפויות לרוכשים מעמלות הברוקראז', אשר עשויות להגיע ל-0.3%-0.5% בשנה במקרה דהרוכש הוא חבר בורסה".



נקודה נוספת ממנה מתעלמים המבקרים, לטענת פישמן, היא שיעור החדירה הנמוך מאוד של הקרנות בקרב המשקיעים בארץ. "הר השקלים של הציבור הוא עצום ורק חלקו הקטן מושקע במכשיר הנקרא קרנות נאמנות. ככל ששוק ההון ימשיך להתפתח, ולא רק על רקע התשואות הגבוהות בתקופה האחרונה, יותר ויותר משקיעים יעבירו את כספם לאפיק השקעה זה". נקודה נוספת עליה מצביע פישמן היא שיקולי המס של הרוכש והסכומים הגבוהים של ההפחתות בגין הרכישה.



פישמן צפוי לעזוב את תפקידו בסוף החודש, לאחר שכיהן כמנכ"ל קרנות הנאמנות במשך 4 שנים, והשמועות בשוק ההון טוענות כי הוא אחד המועמדים לניהול חברת פ.ק.ן אותה מכר לאחרונה בנק הפועלים.



בשיחה עם TheMarker הכחיש פישמן את המגעים הספציפיים עם פ.ק.ן וטען כי הוא מנהל מגעים עם מספר גופים בכירים בשוק ההון וכי אינו מתכוון להרחיב בעניין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully