וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק עתרה לבג"צ בבקשה לבטל את חובת התמלוגים - יותר מ-20 מיליון שקל בשנה

ערן גבאי

3.11.2005 / 13:31

ברק טוענת בעתירה שחובת תשלום התמלוגים הוטלה במקור על בעלי רישיונות כלליים למתן שירותי בזק בינלאומיים ואינה קיימת עם הרחבת התחרות; את העתירה הגישו עורכי הדין דב אברמוביץ ואורית מלכה



חברת 013 ברק עתרה לבג"צ בבקשה לבטל את חובת התמלוגים המוטלת עליה. ברק טוענת כי "המדינה התרגלה למקור הכנסה בלתי מוצדק ומפלה ביחס לבעלי רישיונות אחרים". ברק דורשת מתן צו על תנאי שיורה למדינה לבטל את חובת תשלום התמלוגים המוטלת עליה כבעלת רישיון כללי למתן שירותי בזק בינלאומיים. שיעור התמלוגים שמשלמים המפעילים הבינלאומיים למדינה עומד כיום על 3.5% מהכנסותיהם. ברק משלמת יותר מ-20 מיליון שקל בשנה על תמלוגים.



ברק טוענת בעתירתה שחובת תשלום התמלוגים הוטלה במקור על בעלי רישיונות כלליים למתן שירותי בזק בינלאומיים כאשר רישיונות אלה הוענקו לשלוש חברות בלבד - בזק בינלאומי, קווי זהב וברק.

החברה טוענת שלפי התפישה המונחת ביסוד החקיקה בעניין זה, הבלעדיות (החלקית) שהוענקה לבעלי הרישיונות כאמור, היוותה מעין נכס שהמדינה העניקה לבעלי רישיונות אלה; לפיכך רשאית היתה המדינה לגבות תמלוגים בגינו, בדומה לנהוג ביחס לזיכיונות שהמדינה מעניקה לגורמים פרטיים לניצול נכסים פיסיים שבבעלותה, כגון נפט או מחצבים אחרים.



ב-2004, עם הרחבת התחרות בשוק התקשורת הבינלאומית, כניסת מתחרים חדשים לשוק (אינטרנט זהב, נטוויז'ן ואקספון) ופתיחתו לתחרות שאינה מוגבלת, הבלעדיות (החלקית) שהיתה קיימת בעבר כבר אינה קיימת עוד, כותבת ברק.



משרד התקשורת מבקש להחיל את תוואי הפחתת התמלוגים על כל חברות התקשורת כך ששיעור התמלוגים למדינה מסך ההכנסות יירד ב-0.5% כל שנה עד 1% בתוך כמה שנים. לאחרונה דיווחנו שמשרד האוצר הודיע כי ימשיך להילחם ללא פשרות על כך שחברות הטלוויזיה הרב ערוצית יהיו היחידות שלא יזכו לעבור לתוואי התמלוגים היורד שגיבש משרד התקשורת, וימשיכו לשלם 3.5% מהכנסותיהן.



העתירה הוגשה באמצעות עורכי הדין דב אברמוביץ ואורית מלכה ממשרד עוה"ד שמרון, מולכו, פרסקי ושות', לאחר שברק פנתה למשרד התקשורת בעניין כבר בפברואר 2005, ולא נענתה עד היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully