וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: מרקורי מתאוששת ב-3% מהקריסה אמש

עומרי כהן

3.11.2005 / 23:42

אי.סי.איי עולה 0.9% - עקפה את ממוצע התחזיות בשוק. אם סיסטמס יורדת 1.9% למרות הדו"חות הטובים

המסחר בוול סטריט נפתח בעליות שערים: מדד הנאסד"ק מוסיף 0.6% ומדד הדאו ג'ונס מטפס 0.1%. מרקורי, שמיקדה אמש את מירב העניין, מתאוששת במעט מהצניחה אמש ומטפסת 3%. מלבדה, 4 חברות פירסמו היום דו"חות טובים: סינרון קופצת 11%; לעומתה, אם סיסטמס יורדת 1.9%; ECI, השלישית שדיווחה, עולה 0.9%; האחרונה, דלתא 3, שקטנה מהקודמות משמעותית, עולה 5.4%.

סקירת טרום מסחר

שוק המניות האמריקאי המשיך גם אתמול להפגין חוסן ומחק לחלוטין את ירידות ספטמבר. לאחר יום אחד בלבד של ירידות קלות, חזרו אתמול המדדים לעלות. מדד הנאסד"ק עלה ב-1.4% ומדד הדאו ג'ונס הוסיף 0.6%.

היום מצביעים החוזים העתידיים על ירידות של עד 0.1% בפתיחת המסחר. בשוקי האנרגיה עולה מחיר הנפט הגולמי ב-57 סנט ל-60.32 דולר לחבית.

בגיזרת המקרו יפורסמו היום מספר נתונים, ובהם היקף תביעות האבטלה החדשות שהוגשו בשבוע שעבר בארה"ב, מדדי פריון העבודה ועלות העבודה לרבעון השלישי, הזמנות שהתקבלו במפעלים בספטמבר, וכן מדד מנהלי הרכש של מגזר השירותים.

את הכותרות הראשיות בוול סטריט תפסה אתמול מרקורי. במחזור עצום של למעלה ממיליארד דולר צנחה המניה ב-26.7% למחיר של 25.7 דולר והשלימה נפילה של כ-44% תוך פחות מחצי שנה.

את הסיבה לירידות סיפקה אתמול ועדת החקירה הפנימית של החברה, אשר גילתה אי סדרים חמורים ברישום האופציות שחולקו למנהלים ולעובדים במרקורי. הוועדה הטילה את מלוא האחריות על היו"ר והמנכ"ל אמנון לנדן, על סמנכ"ל הכספים דאג סמית' ועל היועצת המשפטית של החברה. בתגובה הודיעו השלושה על התפטרותם.

לפחות 5 אנליסטים חתכו בתגובה לאירועים את המלצתם למניית מרקורי ל"מכירה" (או להמלצה מקבילה של "תשואת חסר"). 4 אחרים הותירו למניה המלצת "החזק" (או המלצות מקבילות לה) ורק בית השקעות אחד - JMP סקיוריטיס, ניצל את הירידות החדות לצורך העלאת ההמלצה ל"קנייה חזקה".

אצל מניות ישראליות אחרות יימשך היום מרתון הדו"חות. תחת זכוכית המגדלת ייבדקו היום תוצאותיהן הרבעוניות של לפחות שלוש מבין הנציגות הבכירות שלנו בוול סטריט - אם סיסטמס, אי.סי.איי וסינרון. אליהן צפויה להצטרף גם ספקית שירותי הטלפון הקטנה, דלתא 3.

יצרנית ציוד התקשורת אי.סי.איי סיימה רבעון חיובי נוסף עם הכנסות ורווחים שעלו על התחזיות בוול סטריט. הכנסות החברה גדלו ברבעון השלישי ב-26% ל-162 מיליון דולר, לעומת הרבעון המקביל אשתקד. בשורה התחתונה רשמה אי.סי.איי רבעון רווח נקי של 6.2 מיליון דולר (5 סנט למניה). בנטרול הוצאות חד פעמיות הקשורות ברכישת לורל נטוורקס, הסתכמו רווחי הפרופורמה ב-7 סנט למניה. בוול סטריט ציפו בממוצע להכנסות של 158 מיליון דולר ולרווח פרופורמה של 6 סנט למניה.

סינרון, המתמחה בפיתוח מכשור רפואי לטיפולים אסתטיים, היכתה שוב את תחזיות האנליסטים עם תוצאות מצוינות לרבעון השלישי. סינרון דיווחה על גידול של 68% בהכנסות ל-25 מיליון דולר ועל רווח נקי של 14.6 מיליון דולר (53 סנט למניה), פי שניים מרווחיה ברבעון המקביל אשתקד. התחזית הממוצעת בשוק הייתה להכנסות של 22.4 מיליון דולר ולרווח של 37 סנט למניה.

במקביל, הודיעה סינרון על חילופי מנכ"לים בחברה. סמנכ"ל הכספים דויד שלכט יחליף בתפקידו את המנכ"ל היוצא, משה מזרחי. מייסד החברה, שמעון אקהויז, יגביר את מעורבותו בחברה ויהפוך ליו"ר פעיל.

נייס דיווחה כי קיבלה הזמנה למערכות הקלטה מתוצרתה, ממפעילת סלולר מדרום אפריקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully