וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיוס שופרסל שהיה אמור להתקיים היום נדחה כנראה בחודש; הסיבה - תהיות לגבי תנאי המרתן של האג"ח

נתן שבע

3.11.2005 / 15:09

שופרסל היתה אמורה לגייס 250 מ' ש' מגופים מוסדיים באמצעות אג"ח שהיה הופך סחיר כשהחברה היתה משלימה את רכישת קלאבמארקט; התעוררו תהיות לגבי המונח "רכישה"



הגיוס של , שהיה אמור להתקיים היום בהיקף של כ-250 מיליון שקל בהנפקתה אג"ח פרטית לגופים מוסדיים, נדחה כנראה לעוד חודש. זאת, עד שיתקבל אישור בית המשפט בעניין.



שופרסל יצאה לגיוס הענק על מנת לממן את רכישת הרשת הקורסת קלאבמרקט. החברה היתה אמורה להנפיק למשקיעים אג"ח שלא נסחרות בבורסה, שיומרו אוטומטית לסדרה נסחרת - אך ורק במידה שעסקת רכישת הקלאבמרקט תצא אל הפועל. במידה שעסקת רכישת הרשת לא תושלם עד אמצע מארס 2006, תבצע שופרסל פרעון מלא של החוב למשקיעים.



על פי ההערכות היום, היה חשש כי יתעוררו שאלות בשוק לגבי תנאי ההמרה וכיצד יוגדר המושג "רכישת קלאבמרקט". האם לדוגמה, בתנאים כמו רכישת חלקים מסויימים מהרשת יחשב הדבר לרכישה כוללת שתצדיק המרה או לא. ראייה לסיבוך בהגדרה מעין זו היא פרשת דסק"ש. אז הנפיקה החברה אג"ח להמרה בכפוף להשלמת עסקת רכישת סלקום, ואז נאלצה החברה להיכנע ללחצים בשוק ההון והעניקה את אפשרות המרתן למניות, למרות גירסתה כי אופן השלמת עסקת סלקום לא מחייב אותה לאפשר המרה על פי התשקיף.



אישור רכישת קלאבמרקט תלוי עדיין באישור בית המשפט לפי ההערכות שיינתנו בחודש הקרוב, ולכן ככל הנראה נדחתה ההנפקה עד אז. את הגיוס אמורים להוביל במשותף כלל פיננסים, דיסקונט חיתום, ונטרא יעוץ פיננסי.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully