וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל השלימה הרחבה של מסד נתוני הספרים שלה: הוסיפה 10,000 ספרים שלא מוגנים בזכויות יוצרים

סוכנויות הידיעות

3.11.2005 / 16:20

Google Print עלה לאוויר עם ספרים שנסרקו מהאוניברסיטאות הגדולות בארה"ב; זוהי פעם ראשונה שטקסט מספריות אלה זמין בצורה אלקטרונית; בין היתר נמצאים באוסף ספרים של הנרי ג'יימס וקבצי חוקים



גוגל השלימה מהלך הרחבה גדול ראשון של מסד הנתונים Google Print, המכיל טקסטים של ספרים, בהוסיפה 10,000 יצירות אשר אינן מוגנות בזכויות יוצרים. הספרים נסרקו מספריותיהן של אוניברסיטאות גדולות בארה"ב, כולל מישיגן, הרווארד וסטנפורד.



זוהי פעם ראשונה שטקסט מספריות אלה זמין בצורה אלקטרונית, הניתנת לחיפוש. ביחד עם אוניברסיטת אוקספורד, חתמו המוסדות האמורים על הסכם המאפשר לגוגל לסרוק את אוספיהן הנרחבים. בין היתר נמצאים באוסף ספרים של הנרי ג'יימס, מסמכי ממשלה ואוספי חוקים שהועברו על ידי הקונגרס במאה ה-19.



ניתן לחפש בטקסט כולו ולקרוא את תוצאות החיפוש באתר print.google.com. יש לציין כי ביום חמישי היו בעיות טכניות באתר, והגישה אליו לא היתה זמינה באופן רצוף.



המהלך הוא חלק מתוכנית של גוגל לסרוק ספרים ולאפשר חיפוש דיגיטלי בהם. התוכנית ספגה ביקורת רבה, שכן היא כוללת טקסטים המוגנים על ידי זכויות יוצרים, אם כי חלקם כבר אינו נמצא בדפוס, ולא ניתן להשיג עותקים. גוגל הפסיקה את סריקת הספרים באופן זמני כדי לאפשר לסופרים שאינם מעוניינים בכך, למנוע מעבודתם להיכלל במסד הנתונים. בתחילת נובמבר חזרה החברה לסרוק את הספרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully