וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסות וול סטריט נפתחו בעליות; מדד מניות השבבים של בורסת פילדלפיה עולה ב-1.9%

ליאון איצקר

3.11.2005 / 16:53

מניית יצרנית שבבי האלחוט קואלקום עולה ב-6.8%; מניית חברת התוכנה נובל עולה ב-1.9%; מניית קומקאסט, מפעילת הכבלים האמריקאית, יורדת ב-4.8%; מניית וול מארט מוסיפה 0.9%



בורסות וול סטריט נפתחו בעליות. מדד מניות השבבים של בורסת פילדלפיה עולה ב-1.9%. החוזים על הנפט הגולמי למסירה בדצמבר נסחרים במחיר של 60.4 דולר לחבית, עלייה של 65 סנט, במסחר בבורסת הסחורות של ניו יורק.



מספר תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב ירד ב-8,000 לרמה של 323 אלף, בשבוע שהסתיים ב-29 באוקטובר. כך דיווח היום משרד העבודה האמריקאי. זוהי הרמה הנמוכה ביותר מאז השבוע שהסתיים ב-27 באוגוסט, קצת לפני שסופת ההוריקן קתרינה פגעה בחוף מפרץ מקסיקו. תחזית הכלכלנים היתה לרמה של 329 אלף, לפי סקר שערכה מרקטווץ'.



בנוסף, העריך היום משרד העבודה האמריקאי כי פריון העבודה בארה"ב האיץ ברבעון השלישי לקצב שנתי של 4.1%. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה של 2.6% בפריון ברבעון של יולי-ספטמבר, לפי סקר שערכה מרקטווץ'.



מפעילת הכבלים האמריקאית קומקאסט רשמה עלייה קלה ברווח הנקי הרבעוני, אך ההכנסות עלו בצורה חדה יותר כתוצאה מגידול במנויי האינטרנט המהיר ובלקוחות הטלפון הדיגיטלי. הרווח ברבעון השלישי עלה לרמה של 222 מיליון דולר, או 10 סנט למניה, מרמה של 220 מיליון דולר, או 10 סנט למניה, ברבעון המקביל בשנה הקודמת. הכנסות החברה עלו ב-10% לרמה של 5.6 מיליארד דולר. מניית קומקאסט (סימול CMCSK) יורדת ב-4.8%.



יצרנית שבבי האלחוט קואלקום רשמה עלייה של 40% בהכנסותיה ברבעון השלישי. ההכנסות הסתכמו ב-1.56 מיליארד דולר, בהתאם לתחזית החברה. העלייה בהכנסות נובעת מהביקוש למכשירים אלחוטיים, ביניהם טלפונים סלולריים ונגני וידיאו ניידים. רווחי קואלקום עלו ברבעון ב-37% לסכום של 538 מיליון דולר. מניית קואלקום (סימול QCOM) עולה ב-6.8%.



חברת התוכנה נובל תקצץ 600 משרות, או כ-10% מכוח העבודה, עד ינואר, כחלק מתוכנית ארגון מחדש של החברה. הקיצוצים באים במסגרת מאמצי החברה לחסוך בעלויות ולהתרכז בעסקי הליבה, ביניהם שוק הלינוקס. נובל מתכננת להשקיע 35-30 מיליון דולר בתכנית הארגון מחדש, במהלך הרבעון הרביעי השנה. נובל סיפרה כי באמצעות תוכנית הארגון מחדש תוכל לחסוך עד ל-110 מיליון דולר בשנה. מניית נובל (סימול NOVL) עולה ב-1.9%.



פורד מוטור (סימול F), יצרנית המכוניות השנייה בגודלה בארה"ב, שוקלת את סגירתם של ארבעה ממפעליה בארה"ב וקנדה - כך אמר נשיא איחוד עובדי תעשיית הרכב הקנדי לסוכנות הידיעות בלומברג. פורד, שרשמה הפסדים בארבעה מתוך חמשת הרבעונים האחרונים, הודיעה לוועדי העובדים שהיו במו"מ עמה עד חודש ספטמבר, כי היא עלולה לסגור את מפעלי ההרכבה שתפוקתם נמוכה. דובר פורד, תום הויט, סירב להגיב לדברים, ואמר כי כל תחזית לגבי סגירת מפעלים של החברה היא בבחינת השערה בלבד.



MCI, חברת הטלפון האמריקאית הנרכשת על ידי ורייזון, רשמה רווח נקי של 271 מיליון דולר, או 82 סנט למניה, ברבעון השלישי - לעומת הפסד של 3.4 מיליארד דולר, או 10.65 דולר למניה, ברבעון המקביל בשנה הקודמת. מניית MCI (סימול MCIP) מוסיפה 0.1%.



וול מארט, הקמעונאית הגדולה בעולם, אמרה כי רשמה עלייה של 4.3% במכירות באוקטובר. החברה צפתה עלייה של 4%-2% באוקטובר. מניית וול מארט (סימול WMT) עולה ב-0.9%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully