וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההפסד של מהדרין מפעילות התרחב כצפוי ל-5.3 מיליון שקל

שרון שפורר

3.11.2005 / 16:53

בינואר-ספטמבר, לעומת זאת, הציגה תוצאות מצוינות, מה שעשוי לקבל חיזוק משמעותי אם יחליט מנהל מקרקעי ישראל לממש את האופציה לרכישת שטח עבור מפוני גוש קטיף עוד השנה



ימים ספורים לאחר שהתבשרנו, כי תמכור קרקעות ברווח של כ-32 מיליון שקל למנהל מקרקעי ישראל, מדווחת הבוקר, , אשר השליטה בה נחלקת בין קבוצת אי.די.בי (דרך נכסי הדרים) ובין חברת הביטוח הפניקס, על תוצאות הרבעון השלישי של השנה ושלושת הרבעונים.



מהדרין חתמה את הרבעון השלישי עם הכנסות של 36 מיליון שקל - ירידה של קרוב ל-10% אל מול הרבעון המקביל, לפני שנה, אז הסתכמו הכנסותיה ב-39.7 מיליון שקל. ההפסד הגולמי של החברה התרחב ברבעון החולף למעלה מפי 2 והסתכם בכ-11.9 מיליון שקל וכך גם ההפסד התפעולי שגדל בשיעור ניכר של קרוב ל-70% לגובה של 15.5 מיליון שקל.







השורה התחתונה בדו"חות מהדרין כללה הפסד של 5.3 מיליון שקל - ירידה קלה אל מול הפסד של 5.8 מיליון שקל במקביל. עם זאת, כללה שורה זו רווח הון של 2.2 מיליון שקל וברבעון המקביל לו, שנה קודם לכן, רווח הון של 1.3 מיליון שקל, כך שבנטרולם של רווחי הון חד פעמיים אלו, התרחב ההפסד של החברה בקרוב ל-6%.



התוצאות החלשות ברבעון - במיוחד בשורה העליונה - אינן מפתיעות, אם זוכרים את העובדה שפעילות החברה מאופיינת בעונתיות חזקה. מהדרין עוסקת בנטיעה, עיבוד, אריזה ושיווק של מטעים ופרי הדר ובבעלותה נכסי נדל"ן רבים המשתרעים על פני למעלה מ-31 אלף דונם וכוללים פרדסים, מטעים, בתי קרור ופרויקטים של נדל"ן מניב - למגורים ולמסחר ובכלל זה גם בעלות על קניון הדרים. אמנם, מספרים בחברה, העונה שמרביתה משתרעת על פני תשעת החודשים הראשונים של השנה אופיינה בביקושים טובים לזני התפוזים, האבוקדו ובפרט האשכוליות, אך פעילות השיווק של התוצרת החקלאית מצומצמת ביותר ברבעון השלישי ואילו הוצאות הייצור גבוהות במיוחד וכך גם ברבעון הבא אחריו.



ואכן, אם בוחנים את תוצאות מהדרין בשלושת הרבעונים הראשונים מגלים שיפור מרשים, שנבע בעיקרו מהמחצית הראשונה, המאופיינת בפעילות שיווק אינטנסיווית יותר. החברה מדווחת גם על גידול במחזורי הפעילות מייצוא באותה התקופה כמו גם על עלייה חדה בתמורות למגדל. ההכנסות הסתכמו בתקופה ב-388.7 מיליון שקל - זינוק של כ-36% אל מול המקבילה. הרווח הגולמי זינק פי 2 ל-34.9 מיליון שקל והרווח התפעולי זינק כמעט פי 4 ל-23.4 מיליון שקל.



לשיפור בתוצאות הצטרפה ירידה חדה בהוצאות המס, לאחר שהחברה ניצלה הפסדים צבורים ואלו ביחד הובילו לזינוק של קרוב לפי 2.5 בערך ברווח הנקי ל-27 מיליון שקל. אך שוב, כמו ברבעון השלישי, גם סיכום תוצאות שלושת הרבעונים כלל רווח הון חד פעמי ושל 7.5 מיליון שקל. בנטרול רווח הון זה ובנטרול רווח הון של 1.8 מיליון שקל מרווחי התקופה המקבילה, עולה כי הרווח של מהדרין צמח למעשה ב-125%.



בתחילת השבוע העניקה מהדרין אופציה למנהל מקרקעי ישראל לרכישת שטח בחולות אשקלון המיועד למתפני גוש קטיף בכ-59.8 מיליון שקל. האופציה ניתנה ללא כל תמורה וניתנת למימוש בתוך תשעה חודשים. משמע - רווח ההון הצפוי לחברה של כ-32.5 מיליון שקל עשוי להצטרף לשורה התחתונה בדו"חות כבר השנה ולמתן את ההפסד שנגרם מפעילותה במחצית השנייה של השנה (שכן, כאמור, גם הרבעון הרביעי מאופיין בחולשה עונתית ובהוצאות ייצור גבוהות העשויות לייצר הפסד רבעוני) ולהזניק את הרווח השנתי.



נתון מעניין שכדאי להפנות אליו את תשומת הלב הוא כי מהדרין, אשר היו"ר שלה הוא יונתן בשיא -יו"ר מנהלת סל"ע לטיפול במפני עזה בחצי שנה האחרונה - נסחרת בתל אביב לפי שווי של כ-280 מיליון שקל. הונה העצמי של החברה, לפני רווח ההון ממכירת הקרקע באשקלון למנהל מקרקעי ישראל ב-32.5 מיליון שקל עומד על 241 מיליון שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully