וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רון לאודר ממשיך להפסיד במזרח אירופה: הפסדי חברת הטלוויזיה CME התרחבו ברבעון השלישי ל-9.6 מיליון דולר

TheMarker

3.11.2005 / 20:37

המיליארדר האמריקאי הממוקם במקום ה-55 ברשימת עשירי ארה"ב של המגזין "פורבס" אמר לאחרונה כי אין בכוונתו למכור את החברה, למרות עניין שגילתה בה ניוז קורפ



חברת הטלוויזיה CME (סימול CETV) שבשליטת איש העסקים האמריקאי, המיליארדר רון לאודר, דיווחה היום על התרחבות ההפסד הנקי ברבעון השלישי.



חברת CME - אשר רון לאודר הוא המייסד, בעל המניות העיקרי ויו"ר מועצת המנהלים שלה, ואשר מגיעה ליותר מ-90 מיליון צופים במזרח אירופה ובמרכזה, רשמה הפסד נקי של 9.6 מיליון דולר ברבעון השלישי של השנה, לעומת הפסד נקי של 5.6 מיליון דולר בתקופה המקבילה בשנה הקודמת.



עם זאת, ההכנסות המאוחדות של החברה ברבעון גדלו ב-138% לעומת הרבעון השלישי של שנת 2004, ל-87.1 מיליון דולר, וההפסד הנקי מפעילות מתמשכת הצטמצם קלות ל-6.3 מיליון דולר, לעומת 6.6 מיליון דולר ברבעון המקביל.



במסחר בוול סטריט עולה כעת מניית CME ב-4.8%.



CME, המפעילה תשעה ערוצי טלוויזיה בצ'כיה, קרואטיה, רומניה, סלובקיה, סלובניה, ואוקראינה, היא אמנם חברה קטנה במונחי שוק המדיה העולמי, אולם מעוררת עניין בשל השווקים שבהם היא פועלת.



בחודש אוגוסט אמר לאודר בראיון לעיתון "פייננשל טיימס" כי אין בכוונתו למכור את CME, למרות עניין שגילו בה מספר חברות מדיה - בהן ניוז קורפ של רופרט מרדוק.



CME רכשה מוקדם יותר השנה את TV נובה, רשת הטלוויזיה המסחרית הגדולה ביותר במרכז ובמזרח אירופה, תמורת קרוב ל-900 מיליון דולר. בעקבות העסקה, הפכה CME לחברת הטלוויזיה הנצפית ביותר בצ'כיה עם כ-10 מיליון צופים במדינה זו.



לאודר, ירש מאמו אסתי לאודר את אימפריית הקוסמטיקה הנושאת את שמה (סימול EL), לאחר שנפטרה בשנה שעברה בגיל 97. הוא מוקם במקום ה-55 ברשימת עשירי ארה"ב של המגזין "פורבס", עם הון של 3.2 מיליארד דולר.



מבין בני משפחת לאודר, רון הוא האיש הפעיל בישראל. לאודר מחזיק בישראל באולפני JCS אולפני הבירה, הכוללים את אחד האולפנים המרכזיים בארץ, חברת הפקות, השכרת שירותים וציוד לחברות טלוויזיה זרות ואת חברת "חדשות היום" (חדשות אזוריות בכבלים).



לאודר, הנחשב למקורב לשר האוצר לשעבר בנימין נתניהו, מחזיק ב-40% מערוץ 10, בו מחזיק איש העסקים שלמה בן-צבי ב-20%. כמו כן, מחזיקים השניים ביחד, בחברת הירש מדיה, הכוללת את העיתון "מקור ראשון" ואת ערוץ התכלת. הירש אף מתמודדת במכרז על הפעלת ערוץ מורשת יהודית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully