וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידות בשוק האג"ח הממשלתיות בארה"ב זה היום השלישי ברציפות עקב ציפיות להמשך העלאת הריבית

TheMarker

3.11.2005 / 23:14

התשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה ל-4.644%; פרייסליין קפצה ב-26% לאחר שרווחיה גדלו פי 17; קואלקום עלתה ב-9% בעקבות דו"חות



בורסות וול סטריט נסגרו במגמה חיובית, על רקע מבול של נתוני מקרו חיוביים שפורסמו היום בארה"ב - בהם הזינוק בפריון העבודה והגידול החד ביותר מזה ארבע חודשים במכירות הקמעוניות באוקטובר. הערכה חיובית של נגיד הבנק הפדרלי, אלן גרינספאן, לגבי מצב הכלכלה האמריקאית, תרמה אף היא למגמה החיובית. עם זאת, זינק של יותר מ-2 דולרים במחיר הנפט אל סף 62 דולר לחבית, הכביד על המדדים. מניות השבבים והטלקום הובילו את העליות במגזר הטכנולוגיה, ומדד נאסד"ק נסגר בעלייה של 0.7%; מדד מניות המוליכים למחצה הוסיף 1.9%. מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.5%.



שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בירידות זה היום השלישי ברציפות, בעקבות עלייה חדה מהצפוי של מדד מנהלי הרכש של מגזר השירותים, ולאחר שיו"ר הבנק הפדרלי בארה"ב, אלן גרינספאן, הביע היום ביטחון לגבי חוסנה של הכלכלה האמריקאית בטווח הארוך, אולם הזהיר כי גובר חוסר הוודאות ביחס לאינפלציה - התבטאות שעשויה להצביע על כך שהבנק הפדרלי צפוי להמשיך להעלות את הריבית בארה"ב. התשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה ב-0.034% לרמה של 4.644%.



פריון העבודה בארה"ב גדל ברבעון השלישי בקצב שנתי של 4.1%, לעומת קצב של 2.1% ברבעון השני, כך מסר היום משרד העבודה האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה מתונה יותר של 2.6% בפריון העבודה. עוד דיווח משרד העבודה, כי עלויות השכר של המעסיקים בארה"ב ירדו ברבעון ב-0.5% - ירידה רבעונית ראשונה מאז הרבעון השני של שנת 2004.



מדד מנהלי הרכש של מגזר השירותים בארה"ב עלה באוקטובר לרמה של 60 לעומת 53.3 בספטמבר, דיווח היום מכון המחקר ISM. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה מתונה יותר של המדד לרמה של 57. קריאה של המדד ברמה של מעל ל-50, מצביעה על התרחבות של פעילות המגזר, בעוד שמדד מתחת לרמה זו - מראה על האטה בפעילות.



מחיר הנפט הגולמי בניו יורק התקרב היום אל סף 62 דולר לחבית ונסגר ברמתו הגבוהה ביותר מזה שבוע. החוזים על הנפט הגולמי למסירה בדצמבר נסגרו היום במחיר של 61.78 דולר לחבית, זינוק של 2.03 דולרים או 3.4%, בבורסת הסחורות של ניו יורק.



קואלקום (סימול QCOM), יצרנית השבבים לטלפונים ניידים השנייה בגודלה בעולם, רשמה עלייה של 40% בהכנסותיה ברבעון השלישי. ההכנסות הסתכמו ב-1.56 מיליארד דולר, בהתאם לתחזית החברה. העלייה בהכנסות נובעת מהביקוש למכשירים אלחוטיים, ביניהם טלפונים סלולריים ונגני וידיאו ניידים. רווחי קואלקום עלו ברבעון ב-37% לסכום של 538 מיליון דולר. מניית קואלקום קפצה ב-9.3%.



פרייסליין (סימול PCLN), סוכנות הנסיעות המקוונת, דיווחה אמש לאחר הסגירה כי רווחיה ברבעון השלישי קפצו פי 17 לעומת התקופה המקבילה, ל-171.6 מיליון דולר, הודות להטבות מס וגידול של 40% בהיקף המכירות של כרטיסי טיסה באמצעות האינטרנט. בניכוי הטבות מס בסך 160 מיליון דולר רשמה החברה רווח נקי של 19.3 מיליון דולר, או 47 סנט למניה - גידול של 71% לעומת הרבעון המקביל ומעל לתחזיות האנליסטים לרווח של 37 סנט למניה. הכנסות החברה גדלו ב-9.7% לעומת הרבעון המקביל, ל-258.8 מיליון דולר. מניית פרייסליין זינקה ביותר מ-26%.



ענקית התוכנה אורקל (סימול ORCL) בלטה לרעה במגזר הטכנולוגיה על רקע הערכות כי סמנכ"ל הכספים של אורקל, גרג מאפי, עזב את החברה. מניית אורקל ירדה ב-2.2%.



יצרנית התרופות האמריקאית מרק (סימול MRK) זכתה היום בניצחון משפטי בתביעה שהוגשה נגדה על ידי אדם שטען כי קיבל התקף לב עקב שימוש בתרופה ויוקס. חבר מושבעים בניו ג'רזי פסק כי החברה אינה נושאת באחריות להתקף לב שממנו סבל עובד דואר בן 60, וכי מרק הזהירה כנדרש את הרופאים לגבי סיכונים בריאותיים אפשריים הקשורים לשימוש בתרופה, וכי לא הונתה את הצרכנים בכך ששיווקה את ויוקס. מניית מרק נסגרה בעלייה של 3.8% לאחר שנסקה ביותר מ-16% מיד לאחר הפסיקה.



התובע הכללי של מדינת ניו יורק, אליוט ספיצר, הודיע היום על הגשת תביעה משפטית נגד יצרנית המכשור הרפואי גאידנט (סימול GDT) בגין הסתרת מידע מרופאים הנוגע לפגמים בדפיברילטורים מתוצרתה שהושתלו בחולי לב. מניית גאידנט ירדה ב-4.7%.



חברת הכבלים קומקאסט רשמה עלייה קלה ברווח הנקי הרבעוני, אך ההכנסות עלו בצורה חדה יותר כתוצאה מגידול במנויי האינטרנט המהיר ובלקוחות הטלפון הדיגיטלי. הרווח ברבעון השלישי עלה לרמה של 222 מיליון דולר, או 10 סנט למניה, מרמה של 220 מיליון דולר, או 10 סנט למניה, ברבעון המקביל בשנה הקודמת. הכנסות החברה עלו ב-10% לרמה של 5.6 מיליארד דולר. מניית קומקאסט (סימול CMCSK) ירדה ב-5.3%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully