וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירה בת חצי שנה העלתה ממצאים להעמדת השגריר דני איילון לדין משמעתי

צבי זרחיה

4.11.2005 / 11:01

נציבות שירות המדינה חקרה גם תלונות על התנהגותה אשת השגריר כלפי עובדי משק ביתה; כמו כן, נחקרו טענות שלפיהן הציע איילון הטבות לעובדי השגרירות כדי שיעידו לטובתו בחקירה



קיימים ממצאים להעמדתו לדין משמעתי של שגריר ישראל בארה"ב דני איילון בשל התנהגות שאינה הולמת. כך עולה מדו"ח חקירה נוקב שהעביר שלשום (רביעי) סגן נציב שירות המדינה למשמעת יורם צלקובניק, לפרקליט המדינה ערן שנדר, אשר התבקש להעיר את הערותיו לדו"ח. בקרוב אמורים צלקובניק ושנדר להחליט במשותף האם להעמיד לדין משמעתי את השגריר. בנציבות שירות המדינה סירבו אמש להגיב לדו"ח.



לפני כחצי שנה החלה נציבות שירות המדינה בחקירה על התנהלותו של השגריר בוואשינגטון, והעסקת עוזרו, לירן פטרזיל. הנציבות גם חקרה תלונות על התנהגותה של אשת השגריר, אן איילון, כלפי עובדי משק ביתה, המועסקים על ידי המדינה.



כמו כן, נחקרו טענות שלפיהן הציע איילון הטבות לעובדי השגרירות כדי שיעידו לטובתו בחקירה. חשד אחר שנבדק הוא שאיילון גילגל לכאורה הוצאות בלתי מוכרות על תקציב המדינה, בעוד שאשתו העסיקה במשך שלושה חודשים עובדת שכל תפקידה היה הפקת חגיגת הבת מצווה לבתם של הזוג, ושילמה לה מהמימון הממשלתי.



השגריר איילון הכחיש אז את הטענות הללו, ואמר שלא ביקש מאיש בשגרירות להעיד לטובתו. הוא גם דחה את הטענה כי הבטיח קידום ותמריץ לעובדים אלו. עוד אמר כי החליט להפוך את בת המצווה של בתו לאירוע שיכבד את ישראל, והוא שולם מכיסו - לבד משיגור ההזמנות, שהופקד בידי מזכירה בלשכתו.



במאי 2005 יצא לארה"ב החוקר המיוחד בפרשה מטעם נציבות שירות המדינה, נתנאל לויט. לפני כחודש יצא לויט לנסיעה נוספת לארה"ב לצורך השלמת החקירה. יצויין כי בתחילת יוני 2005 ובעקבות בקשתו של הולנדר, מינה היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז חוקר מיוחד בפרקליטות המדינה שהצטרף לחקירה. הצוות גם חקר את תלונתו של איילון שלפיה הוחלט לפטר את עוזרו לירן פטרזיל לאחר שלא הוסדרה פגישה של אשת שר החוץ, ג'ודי שלום ניר מוזס, עם הזמרת מדונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully