וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשש של גרינספאן מאינפלציה מתדלק את הדולר: מתחזק ב-0.2% לרמה של 4.661 שקלים

עומר שרביט

4.11.2005 / 12:48

היורו מאבד 0.6% מול הדולר ו-0.4% מול השקל; ערן בסון מגיפט: "יימשך הפיחות הזוחל עם תיקונים טכניים - התשואות בארה"ב יעלו וגם התשואות על האג"ח השקליות"



לאחר שנגע אתמול ברמת ה-4.67 שקלים, שמהווה שיא של שנתיים ו-7 חודשים, הדולר ממשיך לטפס הבוקר מעלה, אם כי בשיעור נמוך יחסית ובהיקפי מסחר נמוכים. בתחילת המסחר נדמה היה שהמטבע האמריקאי ממשיך את השעטה שלו ונסחר בעלייה של 0.4%, אולם כעת הדולר נסחר בין הבנקים בעלייה של 0.2% בלבד לרמה של 4.661 שקלים.



היורו לעומתו משיל 0.4% לרמה של 0.4% מול השקל, ונסחר ברמה של 5.591 שקלים. מגמה זו מיישרת קו עם המסחר בעולם, שם היורו נחלש ב-0.6% מול הדולר לרמה של 1.199 דולר ליורו. גם מול הין הדולר זינק לרמתו הגבוהה ביותר מזה שנתיים וסנחר ב-117.6 ין לדולר.



הסיבה להתחזקות של הדולר ברחבי העולם היא חששו של אלן גרינספאן, נגיד הפד היוצא, ממצב האינפלציה והמשקיעים בעולם הבינו מכך שניתן לצפות להעלאות ריבית נוספות. מנגד, היחלשות היורו נובעת כנראה מנאומו המאכזב של טרישה, נגיד הבנק המרכזי של אירופה (ECB), שבניגוד לתחזיות האנליסטים לא אותת על אפשרות להעלאת ריבית בגוש היורו בתקופה הקרובה.



היום ימתינו המשקיעים לפרסום של נתוני משרות חדשות ללא המגזר החקלאי בארה"ב לחודש אוקטובר.



שוק המט"ח הישראלי התעורר השבוע שוב למציאות של שוויון ריביות בין ישראל לארה"ב, כאשר הפד העלה את הריבית ברבע אחוז ל-4%. הערכות הן כי הנגיד המקומי סטנלי פישר ייאלץ להיגרר אחרי הפד גם בהמשך הדרך שכן להערכתו המשק הישראלי אינו בשל לריבית נמוכה מזו האמריקאית.



ערן בסון מבית ההשקעות גיפט מעריך כי שתי העלאות הריבית האחרונות של בנק ישראל אמורות להמשיך ולתמוך בשקל מפיחות חד בערכו. "עם זאת המשך העלאות הריבית בארה"ב עלולים לחייב את פישר להמשיך ולהעלות את הריבית בארץ. על כן אנו צופים כי סטנלי פישר ייפעל למניעת הגדלת המרווח בין הריבית הדולרית והשקלית (קצרות הטווח) למרות שנתוני האינפלציה הנוכחיים בארץ לא מחייבים פעולה כזאת".



בשורה התחתונה בסון צופה "המשך פיחות זוחל עם תיקונים טכניים וכן המשך עליית תשואות אג"ח בארה"ב אשר ללא ספק ישפיעו על עליית התשואות באג"ח השקליות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully