וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פורבס": השגשוג בסין נותן את אותותיו - זינוק של 44% בהונם של 40 האנשים העשירים ביותר במדינה

ליאון איצקר

4.11.2005 / 14:53

שוויים הכולל של 40 העשירים בסין מוערך ב-26 מיליארד דולר, לעומת 18 מיליארד דולר בשנה הקודמת; לפי מגזין העסקים, סין היא כיום בית ל-10 מיליארדרים ובני משפחותיהם



עשירי סין חוו שנה מוצלחת מאוד הודות לכלכלת המדינה המשגשגת. כך עולה מהרשימה השנתית של 40 אנשי העסקים העשירים בסין שפירסם "פורבס", המעריכה את שוויים הכולל ב-26 מיליארד דולר, לעומת 18 מיליארד דולר בשנה הקודמת. לפי מגזין העסקים, סין היא כיום בית ל-10 מיליארדרים ובני משפחותיהם, לעומת רק שלושה בשנה שעברה.



האיש העשיר בסין הוא לארי רונג ז'יג'יאן (Larry Rong Zhijian), בנו של סגן נשיא סין לשעבר, עם שווי מוערך של 1.64 מיליארד דולר. רונג, בן 63, הקים בהונג קונג את CITIC Pacific והפך את הקבוצה לאחד הקונגלומרטים המצליחים בסין עם השקעות בפלדה, נדל"ן ואנרגיה.



"פורבס" מציין כי אלו שעשו את הונם בתחום הנדל"ן הצליחו במיוחד, כמו המדורג במקום השני ברשימה - ז'ו מנגיי (Zhu Mengyi) בן ה-46 ובני משפחתו, המחזיקים בנכסים במחוז גואנגדונג שבדרום סין ובעלי הופסון דיוולופמנט הנסחרת בהונג קונג. הון המשפחה מוערך ע"י המגזין ב-1.43 מיליארד דולר והוא זינק ב-8 מקומות משנה שעברה.



בולטים ברשימה מתעשרי האינטרנט הצעירים, אחד המגזרים החמים ביותר בסין בתקופה האחרונה. במקום השלישי ברשימה ממוקם וויליאם דינג ליי (William Ding Lei), בן 34, מספקית האינטרנט NetEase.com, עם הון המוערך ב-1.27 מיליארד דולר. צ'ן טיאנצ'יאו (Chen Tianqiao), בן 32, הבעלים של חברת המשחקים המקוונת שאנדה אינטראקטיב אנטרטיינמנט, מדורג במקום ה-10 עם שווי המוערך במיליארד דולר.



בולט בקרב יזמי האינטרנט הוא רובין לי, בן 37, המדורג במקום ה-17 עם הון המוערך ב-533 מיליון דולר. לי הינו אחד המייסדים של באידו, מפעילת מנוע החיפוש המקוון המוביל בסין, אשר זכתה לכינוי "גוגל הסינית" והונפקה השנה בנאסד"ק.



מתעשר אינטרנט נוסף הוא ג'ק מא, בן ה-41, המדורג במקום ה-27 עם שווי מוערך של 370 מיליון דולר. מא, מורה לשעבר, הקים ב-1999 בהאנגז'ו שבמזרח סין את עליבאבא.קום, חברת המסחר האלקטרוני הגדולה במדינה. ענקית האינטרנט יאהו שילמה באוגוסט מיליארד דולר במזומן תמורת 40% בעליבאבא.



האשה העשירה בסין היא צ'ן ליחואה (Chen Lihua), בת 64, המדורגת במקום ה-19 עם שווי מוערך של 494 מיליון דולר. לפי "פורבס", Fuh Wah International שבבעלותה מחזיקה בבניינים בכמה מהאזורים היקרים ביותר בבייג'ינג. האדם הצעיר ברשימה הוא לי ז'אוחואי (Li Zhaohui), בן ה-24, אשר הפך לראש אחת מיצרניות הפלדה הפרטיות הגדולות בסין לאחר שאביו נרצח. כדי להיכנס לרשימת 40 העשירים של המגזין השנה, נדרש שווי נטו של 321 מיליון דולר לעומת 231 מיליון דולר בשנה שעברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully