וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות גוגל: אמזון תאפשר לגולשים לקרוא ספרים ברשת; מיקרוסופט תשתף פעולה עם ה"בריטיש לייבררי"

עפרה שלו

4.11.2005 / 19:19

בניגוד לגוגל, אמזון תגבה תשלום תמורת קריאת הספרים או העמודים; מיקרוסופט תעלה לרשת ספרים מהספרייה הלאומית של בריטניה בפרויקט של 2.5 מיליון דולר



אמזון תשיק שירות המאפשר לצרכנים לקנות גישה מקוונת לספרים שלמים, פרקים או עמודים. במקביל הודיעה מיקרוסופט (סימול MSFT) כי חתמה על הסכם עם ה"בריטיש לייבררי" - הספרייה הלאומית של בריטניה - במסגרתו תהפוך מיקרוסופט 25 מיליון דפים לדפים דיגיטליים ותעלה לרשת עותקים של ספרים, כך דיווח ה"פיננשל טיימס". ענקית התוכנה מתכוונת להשקיע במיזם 2.5 מיליון דולר בשנה הבאה.



מהלכים אלה של אמזון ומיקרוסופט מתבצעים על רקע המהלך הקונטרוברסלי של גוגל (סימול GOOG), יריבתן המושבעת, במסגרתו תסרוק ותעלה לרשת ספרים המוגנים בזכויות יוצרים, ותאפשר לגולשים לקרוא אותם ללא תשלום. הפרוייקט של גוגל הוא למעשה הספרייה המקוונת הראשונה.



השירות החדש של אמזון (סימול AMZN), שיושק בשנה הבאה, הוא המקבילה הספרותית של חנות המוזיקה המקוונת של אפל - AAPL - iTunes - המאפשרת למשתמשים לרכוש שירים. השירות של אמזון יהווה ערוץ הכנסות נוסף לחברות ההוצאה לאור, בהן רנדום האוס של ברטלסמן.



הפרויקט של גוגל, המכונה פרויקט ספריית הדפוס, עורר מחאות רבות מצד חברות ההוצאה לאור. בחודש שעבר תבעו אותה 5 מו"ליות גדולות בגין הפרת זכויות יוצרים. לאחרונה הודיעה גוגל כי תמשיך לסרוק ספרים המגונים ע"י זכויות יוצרים, בעיקר ספרים שאזלו ואינם מודפסים כבר. אולם, ספרים המוגנים על ידי זכויות יוצרים לא יפורסמו במלואם, ומשתמשים יוכלו להוריד ולקרוא רק קטעים מהם.



במסגרת הפרויקט של אמזון, אשר מפעילה את האתר הפופולרי ביותר לקניית ספרים, יוכלו הצרכנים לקנות חלקים מספרים או ספרים שלמים, או לקרוא אותם באינטרנט, תמורת כמה סנטים לעמוד. התמחור הסופי טרם נקבע, ויושפע מבקשות המו"ליות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully