וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איזי כהן: עדיין לא החלטנו אם להביא את עסקת אפיקים לאישור הדירקטוריון

רם דגן

6.11.2005 / 8:11

למרות דבריו של איזי כהן, אמרו מקורות בכירים כי מגדל רואה ברכישתה של אפיקים, המנהלת נכסים בכ-3.3 מיליארד שקל, צעד אסטרטגי חשוב בהכנה לקראת הצעד הבא



למרות כל הפרסומים עדיין לא החלטנו אם להביא את עסקת אפיקים לאישור דריקטוריון החברה - כך אומר מנכ"ל חברת המגדל, איזי כהן. ביום חמישי אישרה החברה כי היא נמצאת במו"מ לרכישת חברת ההשקעות אפיקים תמורת כ-165 מיליון שקל.



למרות דבריו של איזי כהן, אמרו מקורות בכירים כי מגדל רואה ברכישתה של אפיקים, המנהלת נכסים בכ-3.3 מיליארד שקל, צעד אסטרטגי חשוב בהכנה לקראת הצעד הבא - רכישת חברת קרנות שהיקף נכסיה גדול הרבה יותר.



"מעבר לרכישת הנכסים של אפיקים מדובר כאן ברכישת פלטפורמה, או יותר נכון ברכישת יכולות ניהול ההשקעות המעולה של בעלי החברה", אמרו הבכירים. "מי שקונה מאסה של נכסים בבת אחת נמצא למעשה במגננה מתמדת מרגע הרכישה, שכן הוא בסכנה שלקוחות יעזבו אותו. הרכישה של אפיקים צריכה לספק לנו מענה לבעיה זו - כאשר נקלוט את מאסת הנכסים כבר נהיה ערוכים מבחינה תפעולית לשמר אותם".



בין קרנות הנאמנות הבנקאיות המשמעותיות שנותרו למכירה בשוק אפשר לציין את פסגות ולהק של לאומי והפועלים המרכזות נכסים בהיקף של כ-20 מיליארד שקל, ואת אילנות של דיסקונט המרכזת נכסים בהיקף של כ-14.5 מיליארד שקל.



הניסיון של מגדל לרכוש את אפיקים הוא המשך הקו של החברה לחזק את הצוות האנושי של החברה העוסק במדיניות ההשקעות בשוק ההון. לפני כשנה וחצי רכשה מגדל את עלומים שהביאה עמה כנדוניה את שמיל קורצמן. אפיקים תגיע עם יעקב וינשטיין, שיצאו לו מוניטין בשוק.



לפי שעה מקיימת הנהלת מגדל דיונים עם בעלי המניות בחברה באשר לתמורה שתיקבע בהסכם הרכישה. ההערכות הן כי המחיר שישולם תמורת אפיקים ייצג שיעור גבוה מסך הנכסים לעומת העסקות שנסגרו עד כה בתעשייה. המחיר הסופי צפוי לגלם את שווי הנכסים, התשלום לפרמיית הניהול ותשלום עתידי שיהיה תלוי ביעדים מוסכמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully