וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים בוול-מארט ידעו כי קבלני הניקיון העסיקו עובדים בלתי חוקיים

עפרה שלו

6.11.2005 / 8:33

כך דיווח "וול סטריט ג'ורנל"; מסמכים מהחקירה הפדרלית נגד רשת הקמעונות הגדולה בעולם מראים כי לפחות שלושה מנהלים בחברה ידעו כי קבלני הניקיון העסיקו שוהים בלתי חוקיים



לפחות שלושה מנהלים ברשת וול-מארט ידעו כי קבלני הניקיון העסיקו בחברה שוהים בלתי חוקיים, שעבדו שבעה ימים בשבוע בשכר הנמוך משכר המינימום. כך דיווח ה"וול סטריט ג'ורנל" על סמך מסמכים מהחקירה הפדרלית של רשת הקמעונות הגדולה בעולם.



אם האישומים יסתברו כנכונים, מדובר בסתירה לעדות שמסרה וול-מארט מוקדם יותר השנה. מנהלי החברה טענו, כי לא ידעו שקבלני הניקיון מעסיקים עובדים לא חוקיים. ענקית הקמעונות האמריקאית שילמה בחודש מארס 11 מיליון דולר במטרה ליישב תביעה זו. בחברה הצדיקו את התשלום ואמרו כי היה צורך בפיקוח הדוק יותר על קבלני המשנה.



"זוהי הוכחה מוצהרת לכך שוול-מארט ביודעין קשרה קשר עם הקבלנים להעסיק ולנצל עובדים לא רשומים ולסייע לקבלנים להסתיר זאת", אמר ג'יימס לינסי, עו"ד המעורב בחקירה נגד וול-מארט. "אנו לא מדברים כאן על מנהלי חנויות אלא על מנהלים בדרגות הבכירות ביותר".



וול-מארט, המעסיקה כ-1.2 מיליון עובדים ומפעילה 5,100 חנויות, סופגת מזה זמן רב ביקורת מצד ארגוני עובדים בגין מדיניותה נגד התאגדות עובדים ובגין תנאי העסקתם הגרועים. בין השאר, החברה גובה מהעובדים דמי ביטוח בריאות גבוהים עד כדי כך, שכשליש מהם נאלצים לוותר עליהם.



בימים האחרונים עלה לאקרנים בארה"ב סרט המבקר את תנאי ההעסקה של וול-מארט. שמו של הסרט: "וול-מארט: המחיר הגבוה של מחירים נמוכים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully