וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כי"ל השלימה את רכישת אסטריס האמריקאית

נתן שבע

6.11.2005 / 11:08

היקף העסקה - כ-255 מיליון דולר. מנכ"ל כי"ל: הרכישה תהפוך את כי"ל למובילה עולמית עם היקף מכירות של כמיליארד דולר

כימיקלים לישראל הודיעה היום על השלמת העסקה לרכישת מרבית העסקים והנכסים של אסטריס (Astaris) האמריקאית. העסקה הושלמה לאחר קבלת האישורים שנדרשו וכללו את אישור הממונה על ההגבלים העסקיים בארה"ב ומילוי יתר התנאים לפי ההסכם.

על העסקה הודיעה כי"ל לראשונה בתחילת ספטמבר. היקפה שעומד על כ-255 מיליון דולר, כפוף עדיין לשינויים בהתאם להסכם. הסכום המדויק ייקבע תוך 90 יום. בנק ההשקעות דויטשה בנק שימש כיועץ הפיננסי היחיד של כימיקלים לישראל בעסקה.

הרכישה תכפיל את פעילותה של החברה הבת של כי"ל BK Giulini, תהפוך את כי"ל לחברה המובילה בארה"ב ובברזיל בתחום ייצור מלחי הפוספט וחומצה זרחתית באיכות טכנית ובאיכות מזון, וליצרנית המובילה בברזיל של מלחי פוספט.

בעקבות העסקה, הנכסים והפעילות שנרכשו ייקראו מעתה ICL Performance Products LP והם יהיו חלק מרכזי בפעילות העולמית של מגזר כי"ל מוצרי תכלית. תוספת העסקים הנרכשים משתלבת בהתאמה גבוהה בפעילות הקיימת של כימיקלים לישראל בתחום הפוספטים המיוחדים בישראל, באירופה ובאסיה.

עקיבא מוזס, מנכ"ל כי"ל, אמר כי רכישת אסטאריס מהווה צעד אסטרטגי משמעותי שיהפוך את כי"ל מוצרי תכלית למובילה עולמית עם היקף מכירות של כמיליארד דולר לשנה ונוכחות חזקה בכל השווקים הגדולים. "הסינרגיות האפשריות בעקבות הרכישה יאפשרו לכימיקלים לישראל להרחיב את הייצור של מוצרי המשך בעלי ערך מוסף גבוה יותר, יגבירו את התחרותיות של כימיקלים לישראל בשווקים העולמיים וייצרו בכך ערך נוסף לבעלי המניות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully