וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עורכי דין עם 5 שנות ניסיון יוכלו לשמש רשמי ירושה

עודד ארבל

6.11.2005 / 11:35

במסגרת תפקיד זה יתאפשר לעורכי דין להצהיר על זכאות היורשים: בירושה על פי דין - על ידי צו ירושה, ובירושה על פי צוואה - על ידי צו קיום צוואה



הצעת חוק שהונחה בשבוע שעבר על שולחן הכנסת עשויה לספק פרנסה לאלפי עורכי דין. לפי ההצעה, כל עורך דין שעסק במקצוע לא פחות מחמש שנים ועבר השתלמויות מקצועיות מתאימות באחד ממכוני ההשתלמויות לעורכי דין (כמו ההשתלמות בה חייב להשתתף כל מי שמבקש רישיון נוטריון), יהיה רשאי להתמנות לרשם לענייני ירושה, תפקיד שאויש עד כה רק על ידי עובדי מדינה.



במסגרת תפקיד זה יתאפשר לעורכי דין להצהיר על זכאות היורשים: בירושה על פי דין - על ידי צו ירושה, ובירושה על פי צוואה - על ידי צו קיום צוואה. על פי הצעת החוק, לשר המשפטים לא קיים שיקול דעת בעניין ואין הוא יכול למנוע מינוי מעו"ד העונה על הדרישות.



מדובר בהצעת חוק פרטית שהוגשה על ידי ח"כ אהוד רצאבי ונוסחה על ידי עו"ד יורם דנציגר, לתיקון חוק הירושה. בדברי ההסבר נכתב כי מינויים אלה "ישפרו את השירות לציבור על ידי קיצור משך הזמן שבין הגשת הבקשה לבין מתן הצו, ויוריד את העומס המוטל על המשמשים כיום כרשמים".



לשכת עוה"ד תומכת בהצעה ובירכה על "האמון המובע בעורכי הדין". עם זאת לדברי עו"ד אלי שטיינלאוף, יו"ר ועדת דיני ירושה של הלשכה, יש מקום לבחון לעומק את אופן יישום ההסדר, כדי להבטיח אמינות ומקצועיות בהוצאת הצווים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully