וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטף המיזוגים והרכישות באירופה הסיר 41 מיליארד דולר משווי בורסת לונדון - והכניס למשקיעים 88 מיליארד דולר

סוכנויות הידיעות

6.11.2005 / 12:43

הכנסות המשקיעים במזומן נובעות גם מקנייה חוזרת רחבת היקף של מניות שביצעו חברות; מרבית הכסף יחזור לבורסה בצורה של השקעות ועתיד לתרום להמשך העליות; דיווחו "פייננשל טיימס" ו"אובזרוור"



שטף המיזוגים והרכישות באירופה הסיר 23 מיליארד ליש"ט (41 מיליארד דולר) משווי בורסת לונדון - וצפוי להכניס למשקיעים 50 מיליארד ליש"ט (88 מיליארד דולר) במזומן השנה.



התכווצות בורסת לונדון באה לאחר ששורת חברות זרות דוגמת טלפוניקה הספרדית, שרכשו חברות בריטיות, החליטו להסיר ממסחר מניות של חברות שרכשו, כמו גם על רקע רכישות חוזרות של מניות שביצעו חברות לטובת ביצוע הנפקות אג"ח בעקבות רמת הריבית הנמוכה בבריטניה.



בסיטיגרופ העריכו כי לא פחות מ-1.4% מבורסת לונדון תימחק ממסחר בעקבות שטף המיזוגים והרכישות בשבוע החולף, דיווח העיתון "פייננשל טיימס".



במקביל צפוי מבול המיזוגים והגידול החד בקניות חוזרות של מניות מצד חברות, להכניס למשקיעים השנה 88 מיליארד דולר במזומן, דיווח העיתון "אובזרוור".



מרבית הכסף - אשר שווה ערך ל-4% משווי השוק הכולל של המניות הנסחרות בבורסת לונדון - יחזור לבורסה בצורה של השקעות, ועתיד לתרום להמשך העליות, העריך העיתון.



האסטרטג כריס אייגו מ-אקסה אינווסטמנט מנג'רס העריך כי ההכנסות של משקיעים בריטיים ממיזוגים ורכישות צפויות להגיע ל-30 מיליארד ליש"ט (53 מיליארד דולר), וכי קנייה חוזרת של מניות מצד חברות צפויה להכניס למשקיעים 20 מיליארד ליש"ט (35 מיליארד דולר) נוספים.



ביום שני שעבר בלבד, קיבלו ארבע חברות בריטיות הצעות רכש בסכום כולל של 24 מיליארד ליש"ט (42 מיליארד דולר), מרביתו במזומן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully