וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספיצר החדש? התובע הכללי של קונטיקט פועל להידוק הפיקוח על מגזר קרנות הגידור

סוכנויות הידיעות

6.11.2005 / 13:20

שליש מקרנות הגידור בארה"ב פועלות מקונטיקט; התובע הכללי ריצ'רד בלומנטל טוען כי לא די בצעדים המתוכננים של ה-SEC ויש להגביר את היקף השקיפות והפיקוח; דיווח "וול סטריט ג'ורנל"



התובע הכללי של מדינת קונטיקט, ריצ'רד בלומנטל, מתכוון להדק את הפיקוח על מגזר קרנות הגידור במידה שיתברר כי לא די בצעדים המתכוננים של רשות ני"ע בארה"ב (SEC) להגברת הפיקוח על המגזר. כך דיווח העיתון "וול סטריט ג'ורנל".



תוכניתו של בלומנטל היא בעלת משמעות רבה, שכן יותר משליש מ-8,000 קרנות הגידור בארה"ב פועלות מתחומי קונטיקט.



בלומנטל נתפס על ידי רבים כאיש שיתפוס את מקומו של התובע הכללי הלוחמני של ניו יורק, אליוט ספיצר - אשר מתמקד כעת בהתמודדותו הצפויה על משרד מושל מדינת ניו יורק - כמגן המשקיעים הקטנים בוול סטריט.



"התקנות של רשות ני"ע פשוט לא חזקות מספיק", אמר בלומנטל בראיון לג'ורנל. "אנחנו מקווים להגביר את היקף השקיפות והפיקוח, במיוחד בתחום של ניגודי עניינים", אמר. עוד ציין כי מטרת צעדיו היא להגן על המשקיעים הקטנים החשופים לקרנות גידור.



לדברי בלומנטל בכוונתו לאכוף את המלצותיו לגבי כל קרן גידור הפועלת בקונטיקט, או במקרה הצורך לקדם חקיקה שתאפשר אכיפה זו.



בין השינויים הרגולטורים שבכוונתו לקדם: חיוב קרנות לחשוף יותר מידע לגבי מבקרי החשבונות שלהן והחזקותיהן, כמו גם לגבי ניגודי עניינים בהנהלת הקרנות; קידום שינויים בחוק הנוגעים לעונשים בגין עבירות הונאה במגזר קרנות הגידור; וחיוב קרנות להודיע למשקיעים במידה ומשקיעים אחרים זוכים ליחס מועדף. כמו כן, מעוניין בלומנטל לחייב קרנות לחשוף את העמלות שהן משלמות לברוקרים וגופים אחרים.



בלומנטל מקווה להציג את המלצותיו עוד לפני פרסום הצעדים המתוכננים של ה-SEC בחודש פברואר.



רבים במגזר קרנות הגידור כבר מביעים חוסר שביעות רצון מהשינויים המתוכננים של ה-SEC. החל מחודש פברואר ידרשו מרבית קרנות הגידור להתחיל לספק ל-SEC מידע רב יותר לגבי פעילותן, ולאפשר ל-SEC לבקר את חשבונותיהן.



לדברי בלומנטל ייתכן כי יידרש ביחד עם המפקח על הבנקים של קונטיקט, ג'ון ברק, לשכנע את בית המחוקקים של המדינה לקדם חקיקה שתהדק את הפיקוח על מגזר קרנות הגידור. לדבריו, מספר השערוריות שפקדו לאחרונה את המגזר, בהן קריסת קרן הגידור באיו קפיטל שפעלה מקונטיקט, נבעו מכך שרו"ח וברוקרים-סוחרים של קרנות גידור היו גם מבעלי הקרנות - מצב שמעורר חשד לניגוד עניינים.



בלומנטל, המשמש כתובע הכללי של קונטיקט מאז שנת 1991, כבר הוביל שורה של מאבקים נגד גופים עסקיים, בהם תביעות הגבלים עסקיים נגד ענקית התוכנה מיקרוסופט בשנות ה-90, ומאבקים נוספים נגד חברות ביטוח, יצרניות סיגריות וחברות תרופות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully