וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהגרים רבים בארה"ב לא קיבלו שכר עבור עבודות הניקיון והתיקונים שביצעו בעקבות הוריקן קתרינה

סוכנויות הידיעות

6.11.2005 / 14:00

הלנת שכר נחשבת בארה"ב לעבירה פדרלית אבל אלפי עובדים עלולים שלא לקבל שכר - מרביתם אינם חוקיים; ברית המהגרים במיסיסיפי מכינה תלונות של למעלה מ-150 עובדים; דיווח סוכנות הידיעות אי.פי



בימים שאחרי אסון קתרינה באזור מפרץ מקסיקו בארה"ב, מישהו צריך לנקות את ההריסות. אבל כפי שמציינת סוכנות הידיעות אי.פי, כשצריך לשלם לאלה שניקו, מהגרים היספאנים ברובם, קבלני העבודות בארה"ב מעדיפים שלא. לפעמים, קבלן הניקיון האמריקאי פשוט נעלם לעובדים לאחר שניקו. פעמים אחרות, ממתינים העובדים שהבוסים יקיימו את הבטחותיהם לשלם.



אי תשלום לעובדים בארה"ב זו עבירה פדרלית, אבל העובדים - אלפים במספר, אשר תיקנו גגות, ניקו בתים וייבשו רחובות, תחת סיכון גדול יותר שלא ישלמו להם, שכן מרביתם אינם חוקיים.



עובדים רבים, כמו ארמנדו אוחדה, שילמו 1,200 דולר כדי להיכנס לארה"ב בצורה בלתי חוקית ועבדו בהריסות בניו אורלינס ובערים באזור מפרץ מקסיקו. המעביד הבטיח לשלם 7 דולר לשעת עבודה, אבל ששה שבועות מאוחר יותר גילו אוחדה וחבריו כי המשכורות עדיין לא שולמו. עובדים רבים פשוט עזבו את האזור לאחר שגילו כי המשכורות לא ישולמו בזמן, אם בכלל.



דוברים של קבלני הניקיונות כמו חברת KBR האמריקאית לא הסכימו לספק פרטים על המקרים לסוכנות הידיעות אי.פי.



אוחדה מצידו לא מאמין שהוא יקבל את התשלום המגיע לו. "זה היה רעיון טיפשי לבוא לפה, לא יותר מרעיון מטופש".



אי תשלום למהגרים העובדים בארה"ב אינה תופעה חדשה, ובניו אורלינס, שבה עבודת הניקיון והשחזור רבה היא, אין דרך לאמוד את מימדי התופעה. בארה"ב שמנסה להשתקם מהריסות אסון הטבע, אין תופעה זו אפילו על סדר היום.



אי תשלום לעובדים אינה עבירה המצויינת באופן ייחודי תחת חוקי מדינת מיסיסיפי. לעובדים אשר לא קיבלו את משכורתם יש, אם כך, שתי אפשרויות - או לתבוע תביעה אזרחית בבית המשפט, או לשלוח תלונה פדרלית. התובע במדינת מיסיסיפי לא קיבל אפילו בקשה אחת לתביעה, לפי עוזר התובע הראשי, פיטר קליבלנד.



דוברת משרד התעסוקה בארה"ב אמרה כי לא יכולה לקבוע האם נתקבלו תלונות בנושא אי תשלום שכר אחרי אסון קתרינה, אבל אמרה כי ידוע לה על כמה תלונות כאלה "בדרך" - ביום שישי אמר נציג של ברית המהגרים במיסיסיפי שהקבוצה מכינה את תלונותיהם של למעלה מ-150 עובדים, אשר לפי טענת הקבוצה מגיע להם למעלה מ-100 אלף דולר מחמישה קבלני עבודות.



עובדים רבים, מרביתם בלתי חוקיים, מחפשים כיום את אלה אשר הבטיחו להם תשלום עבור עבודתם ? ונעלם, או שעדיין מבטיח הבטחות. למישהו יש מושג, אם כך, מי ישלם להם בסופו של דבר?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully