וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ישראל: הפעילות במשק תמשיך להתרחב

שרון שפורר

6.11.2005 / 14:28

בענפי הבנייה והמסחר צפויה האטה. מסקר החברות עולה כי: בסוף השנה הדולר יגיע ל-4.61 שקלים

סך הפעילות במשק במהלך הרבעון השלישי של 2005 המשיך לעלות, כך עולה מסקר החברות והעסקים הרבעוני של בנק ישראל, בקרב 600 חברות במשק. העלייה נרשמה בכל ענפי המשק (למעט בנייה) וניזונה הן מעליות ביצוא, והן מעליות בפעילות לשוק המקומי.

הציפיות ביחס לפעילות ברבעון הרביעי של 2005 אינן אחידות, אם כי באופן כללי מציינים בבנק ישראל, כי העלייה בפעילות צפויה להימשך. מדד מוביל, הנבנה על בסיס השוואת הציפיות של כל חברה לשינוי בפעילותה ברבעון הבא, מצביע אף הוא על המשך התרחבות הפעילות של הסקטור העסקי ושל מרבית הענפים הראשיים במשק, פרט לענפי הבנייה והמסחר - בהם צפויה האטה במהלך הרבעון הנוכחי.

בבנק ישראל בחנו את ממצאי הסקר על פי התפלגות לענפים שונים. חברות התעשייה דיווחו על המשך העליות הגדולות בתפוקתן, זה הרבעון השני ברציפות, כאשר ההאצה בפעילות משקפת עליות במכירות המקומיות וביצוא. החברות דיווחו גם על עליות בהזמנות ליצוא לרבעון הבא, ועל עליות קלות בהזמנות לשוק המקומי. העליות במכירות, בתפוקה וביצוא הקיפו את כל סוגי החברות לפי העצימות הטכנולוגית שלהן - מתקדמות, מעורבות ומסורתיות.

בענף המסחר, מספרים עורכי הסקר, ניתוח תשובות החברות מלמד כי נמשכה מגמת העלייה במכירותיהן. אולם, החברות בענף זה צופות ירידות קלות במכירותיהן במהלך הרבעון הרביעי של 2005.

עוד ברבעון הנסקר - נמשכה היציבות בפעילות ענף הבנייה שהחלה ברבעון השני. זאת, לאחר ירידות מתמשכות עד לרבעון הראשון. ההתייצבות בפעילות בענף משקפת ירידות קלות של בניית תשתיות לצד עליה קלה בבניית מבנים. החברות בענף זה צופות חזרה לירידה, אם כי מתונה, בפעילות ברבעון השלישי של 2005.

בענפי התחבורה והתקשורת נרשמה התמתנות בעליות בתפוקתן החברות, לאחר עליות גדולות יותר ברבעון הקודם. התמתנות העליות מבטאת עליות מתונות במכירות שירותים לזרים ולישראלים. חברות התחבורה והתקשורת צופות כי ברבעון הרביעי של 2005 תימשך העלייה בפעילות הכוללת.

בענף המלונאות, אשר ספג חבטות עזות בשנים האחרונות ואשר החל להתאושש מאז 2004, דיווחו החברות על המשך העלייה הגדולה בפעילות שאיפיינה את הענף ברבעון הקודם. ההאצה בפעילות משקפת בעיקר את המשך העלייה במספר הלינות של תיירים מחו"ל, לצד יציבות בלינות ישראלים. החברות צופות כי גם ברבעון הרביעי של 2005 יימשכו העליות הגדולות בפעילותן.

חברות ועסקים הפועלים במסגרת ענף השירותים העסקיים דיווחו כי נמשכה העלייה הגדולה בפדיון, זה הרבעון השביעי ברציפות. עלייה זו, מסבירים בבנק ישראל, מבטאת עליות גדולות במכירת שירותים לחו"ל ובארץ. החברות צופות כי ברבעון הבא תימשך העלייה בסך הפעילות ובהזמנות, ובכללן ההזמנות מחו"ל.

הסקר בודק גם את התפלגות הציפיות של החברות לאינפלציה ל-12 החודשים הקרובים (אוקטובר 2005 עד ספטמבר 2006). ממוצע הציפיות לאינפלציה עלה ברבעון זה ל-2.6% בממוצע, לעומת 2.4% בממוצע ברבעון הקודם. לעומת הגידול בציפיות לאינפלציה ל-12 החודשים הקרובים, חלה ירידה קלה בשונותן של הציפיות ברבעון זה. 22% מהחברות המשתתפות בסקר צופות כי האינפלציה ל-12 החודשים הקרובים תהיה מעל הגבול העליון של יעד יציבות מחירים (3%-1%), לעומת 14% בסקר הקודם. מנגד, 3% מהחברות צופות כי האינפלציה ב-12 החודשים הבאים תהיה נמוכה מהיעד, לעומת 6% בסקר הקודם. יתר החברות (75%) צופות כי האינפלציה ב-12 החודשים הבאים תהיה בתוך תחום היעד.

מהתפלגות הציפיות של החברות להתפתחות שער החליפין של השקל מול הדולר עולה, כי בעוד 12 חודשים (בסוף ספטמבר 2006) צפוי שער החליפין להגיע ל-4.73 שקלים לדולר בממוצע, לעומת 4.68 שקלים, בסקר הקודם. החברות מצפות כי בסוף הרבעון הרביעי של 2005 יגיע שער החליפין ל-4.61 שקלים לדולר, בממוצע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully