וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלוטקס מחממת מיט"ב של ביומדיקס מגייסת כ-2 מיליון דולר; הערכות: תגייס לפי שווי של 6 מיליון דולר

אסף רותם

6.11.2005 / 15:09

אלוטקס פיתחה פטנט לציפוי שתלים רפואיים; היקף שוק השתלים הקרדיולוגיים המצופים, האפליקציה אליה מכוונת החברה, היה כ-4 מיליארד דולר בשנת 2004



חברת אלוטקס - הפועלת בחממת מיט"ב, בשליטת חברת ביומדיקס (67%) - נמצאת בתהליך של גיוס של כ-2 מיליון דולר. אלוטקס פיתחה פטנט לציפוי משתלים רפואיים כמו סטנטים (שתלים קרדיולוגיים) או שתלים אורטופדיים. החברה לא ציינה מהו השווי שמשתקף מגיוס זה, אולם לפי הערכות תגייס לפי שווי של 6 מיליון דולר.



גיוס ההון מיועד למספר מטרות: השלמת פיתוח אב-הטיפוס התעשייתי; ייצור מלאי סטנטים; הרחבת קו המוצרים ונכסי הקניין הרוחני של החברה; והאצה של מהלכי הפיתוח העסקי מול שותפים פוטנציאליים.



אלוטקס, שבניהול ג'ייסון לאופר, נוסדה בשנת 2004 במסגרת החממה הטכנולוגית מיט"ב, בהתבסס על מחקר של פרופ' אבי דומב, מאוניברסיטה העברית בירושלים. חממת מיט"ב מחזיקה בכ-69% ממניות החברה ופרופ' דומב כ-31%.



אלוטקס פיתחה טכנולוגיה ייחודית ומוגנת פטנט, לציפוי משתלים מתכתיים בתהליך מדויק, מהיר וזול המאפשר ציפוי כל משתל רפואי (סטנט או שתל אורטופדי או אחר) בציפוי אחיד, גמיש ודק יותר מהסטנדרטים המקובלים.



תעשיית הסטנטים עוברת שינוי משמעותי משתלים עירומים (Bare Metal Stents) - לכיוון של שתלים מצופי תרופה (Drug Eluting Stents) - המאפשרים מניעה של הצרות העורקים מחדש (Restenosis) לתקופה ארוכה יותר.



הציפוי של השתל בטכנולוגיה שפיתחה אלוטקס הינו בעובי של מיקרון אחד. לשם השוואה, הסטנטים המובילים של חברת בוסטון סיינטיפיק (Taxus), אשר שולטת במעל 60% מהשוק, הגיעו לציפוי בעובי של כ-18 עד 20 מיקרון. דקות הסטנטים מאפשרת גמישות רבה יותר, החדרה קלה יותר לעורק בגוף החולה ויכולת שליטה על ספיחת התרופה וקצב שחרורה, באמצעות מספר השכבות וסוגי הציפוי.

לדברי אלוטקס, במהלך השנה הקרובה היא צפויה להתקשר בהסכם רישוי אחד מול שחקן מוביל בשוק הסטנטים לשם ייצור משותף של סטנטים מצופים בטכנולוגיה שפיתחה החברה.



שוק הסטנטים המצופים, האפליקציה הראשונה אליה מכוונת החברה, הציג מכירות בסך 4 מיליארד דולר לשנת 2004, כאשר אנליסטים צופים גידול ל-6 מיליארד דולר עד שנת 2006. לדברי החברה, שחקנים מובילים בתעשייה סובלים מבעיות של חוסר אחידות ועובי של הציפוי, אשר גורמים לאחוזי דחייה (Rejection) גבוהים ואף גרמו להחזרתם מהשוק של מוצרים. פתרון טכנולוגי לציפוי דק, גמיש ואחיד נותר צורך אמיתי של התעשייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully