וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

F5 רוצה לקחת לרדוור נתח מהשוק הישראלי - גם אם הוא מוערך רק ב-2 מיליון דולר בשנה

שירלי יום-טוב

6.11.2005 / 15:54

לרדוור שליטה כמעט מלאה בשוק המקומי, אך F5 האמריקאית משיקה כעת פעילות וחתמה על עסקה ראשונה עם לקוח מהתחום הפיננסי; F5 :"אנחנו לא כאן בשביל לפתוח מלחמה ראש בראש"



"F5 מגיעה לראשונה לישראל להתמודדות עם ההגמוניה של רדוור בשוק הישראלי", כך נכתב בהזמנה של חברת F5 להכרזה על השקת הפעילות שלה בישראל. השתיים - הישראלית, ו-F5 האמריקאית - מתחרות בשוק הצפוף של פתרונות לניתוב עומסים ברשת ואפליקציות אבטחה. F5 נחשבת לחברה גדולה יותר בשוק, עם מכירות של 81 מיליון דולר ורווח נקי של 16 מיליון דולר ברבעון האחרון. היא נסחרת בנאסד"ק לפי שווי שוק של כ-2 מיליארד דולר - פי 6 משווי השוק של רדוור, מקבוצת רד של האחים זוהר ויהודה זיסאפל, שסיימה את הרבעון האחרון עם הכנסות של 19 מיליון דולר ורווח נקי של 1.6 מיליון דולר.



רדוור, מתוקף היותה חברה כחול-לבן, נהנתה עד כה משליטה מוחלטת במכירת הפתרונות שלה לחברות ישראליות. כעת, F5 רוצה אף היא למכור לחברות מקומיות. "אנחנו מובילים את שוק ניתוב העומסים (ATM)", אומר פול שרי, מנהל המכירות של F5 באזור אפריקה והמזרח התיכון, "יש לנו 9,000 לקוחות ו-35 אלף מערכות מותקנות ברחבי העולם. ישראל היא אמנם שוק קטן אבל מתוחכם. זה שוק שיש בו פוטנציאל טוב למוצרים שלנו", הוא אומר.



כל זה טוב ויפה, אבל האם באמת קיים בישראל שוק שגודלו מצדיק הכרזה על השקת פעילות מצדה של F5? הדר אשל, מנכ"ל TrekIT, אחת המפיצות הישראליות של מוצרי F5, מעריך את שוק ניתוב העומסים הישראלי ב-2 מיליון דולר לשנה - 2.5% מקצב ההכנסות השנתי של רדוור ו-0.7% בלבד מקצב המכירות של F5 בשנה האחרונה. המוצרים הנלווים, ביניהם אפליקציות אבטחה, עשויים להימכר בכ-6 מיליון דולר בשנה, לפי הערכתו של אשל. רדוור אינה מתחרה ב-F5 בכל פורטפוליו המוצרים הנלווים. כך למשל, רדוור אינה מוכרת קו מוצרי אבטחה מסוג SSL VPN בעוד ש-F5 כן.



מאיר משה, סמנכ"ל הכספים של רדוור, אמר לנו בשבוע שעבר - "אני לא יודע למה הם רוצים להיכנס, אבל אני יכול לומר שאנחנו מתמודדים איתם יפה מאוד בכל מקום. בארה"ב הם יותר חזקים אבל לא כך באירופה וברוב מדינות המזרח הרחוק. בישראל יש לרדוור כמה וכמה לקוחות ואנחנו מתחרים גם בנורטל, אבל צריך לזכור שישראל היא לא השוק העיקרי שלנו. ההכרזה של F5 נראית לי יותר שיווקית".



ב-F5 חושבים אחרת. "אנחנו חברה גלובלית ומתוקף ההגדרה הזו, אנו צריכים להיות בכל מקום. ישראל חשובה לנו בדיוק כמו איטליה ויש לנו פער להדביק באזור המזרח התיכון. אנחנו לא כאן בשביל לפתוח מלחמה ראש בראש עם מישהו - לא עם רדוור ולא עם נורטל. אנחנו גם לא ממעיטים בערכה של רדוור - לא בישראל ולא במקומות אחרים. אנחנו כאן כדי לתת ללקוחות את אפשרות הבחירה ואת מה שמתחרים שלנו לא יכולים להציע", אומר שרי.



שרי נותן כבוד לרדוור, אך כמעט באותה נשימה, הוא כלל אינו מתפעל מהנוכחות שלה בשווקים . "יש לרדוור נוכחות במספר שווקים אבל אנחנו לא רואים בהם מתחרה חזק כמו נורטל או סיסקו. אנחנו ללא ספק מובילים את השוק. אנחנו לא רואים את רדוור הרבה באירופה. הנוכחות שלהם היא יותר במזרח התיכון".



F5 אינה מפרסמת פילוח של הכנסותיה לפי אזורים גיאוגרפיים אך שרי אומר ש"התרומה של אזור המזרח התיכון ואפריקה היא מספיק גדולה בשביל שנרצה להרחיב אותה". גד אלקין, מנהל המכירות של F5 בישראל, אומר שהמוצרים של החברה זכו לעניין רב בישראל וכי משא ומתן של שלושה חודשים בלבד הניב עסקה ראשונה עם לקוח בתחום הפיננסי. "זה מחזור מכירה קצר מאוד ויש לנו עוד כמה עסקות שנמצאות בתהליך של סגירה. הבעיה שלנו כרגע היא לעמוד בקצב".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully