וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדש איפקס לא מוצאים אפסייד נוסף בכי"ל: "המצב בפוספט כחומר גלם בחקלאות אינו ורוד"

נתן שבע

6.11.2005 / 17:20

"סביר שנראה ירידת מחירים ו/או כמויות וכתוצאה מכך פגיעה ברווחיות של כי"ל" כותב האנליסט גדי ברקו ומותיר למניה המלצת "החזק"; כי"ל הודיעה היום על רכישה של יצרנית הפוספט האמריקאית אסטאריס



נהנית מרווחיות שיא בשל המחזוריות הגבוהה שקיימת בשווקים החקלאיים, לצד ביקושים גוברים למוצרים שהיא מספקת. השאלה הגדולה היא האם שינוי המגמה מתקרב.



"לא רואה מקום לאפסייד במניית כי"ל, לא רואה עליות מחירים נוספות במגזר האשלג, הפוספט והברום", טוען האנליסט גדי ברקו מד"ש איפקס. "הכל כבר בפנים", הוא אומר ומותיר למניה המלצת "החזק" במחיר יעד של 18 שקל - רק 3.5% מעל מחירה בשוק. שנת 2005, על פי ההערכות, תמשיך להיות טובה למגזר הזה. השאלה הגורלית היא מה יקרה ב-2006.

כי"ל הודיעה היום על רכישתה של יצרנית הפוספט אסטאריס האמריקאית כדי לגוון את הפעילות ולשפר את רווחיות מגזר מוצרי התכלית. ברקו סביר כי הרכישה היא בהחלט כדאית, דבר שעשוי לצמצם את השפעת חומרי הגלם על החברה ותשפר את רווחיות מוצרי התכלית. מאידך, ברקו מתייחס לתוצאותיה של חברת הדשנים מוסאיק (Mosaic) האמריקאית, שפירסמה מצגת עם תחזית על שוק הפוספט, ממנה עולים מעט סימנים מדאיגים לגבי השנה הבאה.



"המצב בפוספאט כחומר גלם בחקלאות אינו ורוד, יותר מסביר כי נראה ירידת מחירים ו/או כמויות וכתוצאה מכך פגיעה ברווחיות של כי"ל במגזר", כותב ברקו.



החברה האמריקאית מוסאיק מציינת כי בשנה הבאה צפויה ירידה בביקושים במגזר בשל ירידה בביקוש מסין שמגדילה את כושר הייצור שלה ובכך תפחית את היבוא. החברה מציינת עוד כי גם בהודו הביקושים יירדו ולאחר שזו ייבאה כמויות גדולות של פוספאטים השנה בשל בעייות ייצור וההנחה כי בשנה הבאה היא תגדיל את היכולת הזו. התאוששות תירזם כנראה באמריקה הלטינית אבל בשורה התחתונה על פי ההערכות מעריכים שם כי היצוא האמריקאי ירד בכמיליון טון בשנת 2006.



במקביל בשל ירידה במחירים והגידול בעלויות הייצור צפויים רווחי החקלאים לרדת מה שעשוי לצמצם עוד את הביקושים. השאלה המתעוררת האם הירידה בביקושים לפוספאט תוביל גם לירידה במחירים והביקושים גם במגזר האשלג - המגזר הרווחי ביותר של חברת הכימיה הישראלית.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully