וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנליסטים: ג'ונסון אנד ג'ונסון עשויה לרכוש את בוסטון סיינטיפיק במקום גאידנט

סוכנויות הידיעות

6.11.2005 / 18:08

הרכישה עלולה להתקל בהתנגדות של נציבות הסחר הפדרלית בשל עסקי הסטנטים; יעדי רכישה אפשריים נוספים להערכת אנליסטים - מדטרוניק, סנט ג'וד מדיקל וסטרייקר; דיווח את CNN



ג'ונסון אנד ג'ונסון (סימול JNJ), יצרנית הציוד הרפואי הגדולה בעולם הודיעה בשבוע שעבר כי ייתכן שלא תשלים את הרכישה המתכוננת של יצרנית המכשור הרפואי גאידנט (סימול GDT) תמורת 25.4 מיליארד דולר. החברה עשויה לשקול רכישה של חברת ציוד רפואי אחרת, העריכו אנליסטים. כך דיווח אתר CNN.



בין החברות שעשויות לתפוס את מקומה של גאידנט ברשימת הקניות של ג'ונסון נמצאת חברת (סימול BSX). "בוסטון סיינטיפיק עשויה להיות רכישה מעניינת אולם ספק אם עסקה כזו תזכה לאישור נציבות הסחר הפדרלית בשל עסקי הסטנטים", העריך האנליסט ג'ון פאטנם מסטנפורד פייננשל. "מיזוג של שתי חברות אלו יביא ככל הנראה למצב שבו הן ישלטו בכל שוק הסטנטים", הוסיף.



יצרנית ציוד רפואי נוספת שעשויה להוות יעד רכישה של ג'ונסון היא מדטרוניק (סימול MDT). אלא ששווי השוק של מדטרוניק, העומד על 68 מיליארד דולר, עשוי להיות גבוה מדי עבור ג'ונסון. "עסקה כזו תהיה כמו לווייתן שמנסה לבלוע לווייתן", אמר האנליסט רוברט פוקנר מ-JPM סקוריטיס. "היא תהיה שוות ערך למחצית מהשווי שוק של ג'ונסון אנד ג'ונסון".



"מדטרוניק עשויה להיות טרף גדול מדי, אפילו בשביל ג'ונסון אנד ג'ונסון", הוסיף האנליסט רוברט גולדמן מ-קיבנק קפיטל מרקטס.



יעד הרכישה הסביר ביותר של ג'ונסון, במקרה שאכן תזנח את תוכניתה לרכוש את גאידנט, עשוי להיות חברת סנט ג'וד מדיקל (סימול STJ), העריכו אנליסטים. "אם ג'ונסון מעוניינת להיכנס לשוק הדפיברילטורים או קוצבי הלב, הרכישה המתבקשת היא סנט ג'וד", אמר פאטנם מסטנפורד פייננשל. עם זאת, מכפיל הרווח של סנט ג'וד הוא גבוה יחסית, ולכן ג'ונסון "תיאלץ לשלם עבור החברה יותר משהיתה רוצה", הוסיף פאטנם.



אחד הסיבות להחלטת ג'ונסון לשקול מחדש את רכישת גאידנט היתה קריאתה של גאידנט בחודש יוני להחזרתם של 109 אלף דפיברילטורים לאחר שגילתה בהם פגם. בשבוע שעבר הודיע התובע הכללי של מדינת ניו יורק, אליוט ספיצר, על הגשת תביעה משפטית נגד גאידנט בגין הסתרת מידע מרופאים הנוגע לפגמים בדפיברילטורים מתוצרתה שהושתלו בחולי לב.



חברת נוספת שהוזכרה על ידי אנליסטים כרכישה אפשרית של ג'ונסון היא סטרייקר קורפ (סימול SYK). "מדובר בחברה ובמנייה אטרקטיביות מאוד", אמר פאטנם. "קו המוצר שלה דומה מאוד לזה של ג'ונסון כך שרכישתה עשויה להפוך את ג'ונסון לשחקנית דומיננטית עוד יותר בתחומים שבהם היא פועלת".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully