וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה ראשונה הוגשה נגד מנהלי מרקורי וחברי הדירקטוריון

אפרת נוימן

6.11.2005 / 19:40

על פי התביעה שהוגשה בדלוואר הפרו הנאשמים חובת נאמנות כלפי החברה ועליהם לשלם עבור הנזקים; הערכה: רשות ניירות ערך האמריקאית תבדוק גם את חבותם של רואי החשבון שמבקרים את דו"חות מרקורי



ביום חמישי - יום אחרי הודעתה של מרקורי על שערוריית האופציות - הזדרזו ג'פרי שוורץ ולינדה גרבר, בעלי מניות במרקורי והגישו תביעה נגד ההנהלה הפורשת: אמנון לנדן, דאגלס סמית' וסוזן סקאר ונגד חברי הדירקטוריון: אנתוני זינגלה, בראד בוסטון, יגאל כוכבי, קלייד אוסטר, גיורא ירון ויאיר שמיר. התביעה הוגשה בדלוואר ואת התובעים מייצג משרד עורכי הדין Rosenthal, Monhait, Gross, Doddess מווילימגטון, דלאוור.

התובעים מתארים את השתלשלות העניינים, את שינוי התאריכים על ידי הנהלת מרקורי מאז 1995 ואת החלטות הוועדה המיוחדת שלא ניקתה גם את חברי ועדת השכר והפיצויים.



לפי כתב התביעה היתה לנתבעים מחויבות בה כשלו, לנהל את עסקיה של מרקורי לפי חוקי המדינה וחוקים פדרליים. הם טוענים כי הנתבעים הפרו את חובות האמון כלפי החברה. עוד הוסיפה התביעה, כי המניפולציה שנעשתה ברישום האופציות חשפה את החברה בין השאר לירידה משמעותית בשווי המניה, חשיפה לעונשים אפשריים והוצאות משפטיות.



התובעים אינם נוקבים בסכום לתביעה כשכל נאשם מתבקש על פי התביעה לשלם את הנזקים שנגרמו לחברה כתוצאה מהפרת חובות האמון שלו, להשיב כספים ותמלוגים שקיבל מהחברה בזמן שהפר את חובות האמון כלפיה ולהשתתף בתשלום נזקי מרקורי כתוצאה מההתנהגות הפסולה.

התובעים מציינים כי מאז 1995 שילם לנדן למרקורי 5.5 מיליון דולר למימוש 813 אלף אופציות ומכר 1.04 מיליון מניות תמורת 73.6 מיליון דולר. "לנדן היה משלם למרקורי סכום גבוה בהרבה אם היה מממש את האופציות במחיר השוק לפי מועדי ההענקה האמיתיים", נרשם בתביעה.

שערוריית האופציות של מרקורי שלחה הביתה את בכירי החברה, אבל לפי איך שהדברים נראים כעת, יש סיכוי טוב שמעגל האחראים לשערוריה עוד יורחב. יש מי שמעריך כי רשות ניירות ערך האמריקאית תבדוק גם את חבותם של רואי החשבון שמבקרים את דו"חות מרקורי - פירמת רואי החשבון פרייס-ווטרהאוס-קופרס(PWC).

את אירועי מרקורי מגדיר רואה חשבון בכיר כפליליים. "לפי הפרסומים, מדובר בזיוף דו"חות כספיים. החברה לא רשמה הוצאות כשהייתה צריכה. זוהי גם גניבת כסף מבעלי המניות. החברה דיווחה שנתנה אופציה ללא הטבות כשבפועל, האופציות כבר היו בתוך הכסף". חקירת ה-SEC עשויה לגלות עוד פינות אפלות באופן ההתנהלות של מרקורי. "אף אחד הוא לא טלית שכולה תכלת ואם ב- SEC ייכנסו לבדיקות, הם ימצאו בעיות", הוא אומר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully