וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: ליפמן עלתה ב-4.5% בתגובה לדו"חות

טל לוי

7.11.2005 / 17:13

מכתשים אגן עלתה 2.4% לאחר שהודיעה כי תתרחב בארה"ב. כלל תעשיות שתחלק מחר דיווידנד של 180 מ' ש' הוסיפה 4%

מסחר תנודתי נערך היום בתל אביב והמדדים שינו כיוון מדי שעה, כשרק לקראת שעות המסחר האחרונות ניכרה יציבות רבה יותר. מדד המעו"ף סיים בעלייה של 0.2% לרמה של 762.38 נקודות. מדד ת"א 100 הוסיף גם הוא 0.2% וסיים ברמה של 774.57 נקודות. מדד מניות הטכנולוגיה, תל-טק, הוסיף 1.2%. מחזורי המסחר הסתכמו ב-900 מיליון שקל.

מניית ליפמן סיימה בעלייה של 4.5% לאחר שפירסמה היום דו"חות טובים לרבעון השלישי. החברה, אשר בסוף ספטמבר חתכה את תחזיותיה עבור שנת 2005 כולה, הצליחה לעקוף את תחזיות האנליסטים בשוק, הודות לאיחוד תוצאות Dione ושיפור במכירותיה בארה"ב ובדרום אמריקה. הכנסות החברה ברבעון השלישי עלו 21.6% והסתכמו ב-54.1 מיליון דולר. בשורה התחתונה, דיווחה ליפמן על רווח של 7.8 מיליון דולר, לעומת 9.6 מיליון דולר ברבעון המקביל.

מכתשים אגן סיימה בעלייה של 2.4%. החברה הבת של מכתשים, ליקורד, הודיעה היום כי רכשה את הנכסים והפעילות של Buckton Scott Nutrition, חברה בת של Buckton Scott Group, מפיירפילד בניו ג'רזי הפועלת בשוק חומרי הגלם לשוק תוספי מזון הבריאות, שוק שהיקפו מוערך בארה"ב לבדה בכ-20 מיליארד דולר. ליקורד מייצרת תמצית טבעית של ליקופן המופק מעגבניות, חומר הנחשב לבעל תכונות ביולוגיות התורמות למניעת מחלות כרוניות.

בנק לאומי ירדה 0.8% תוך שהיא מרכזת את המחזור הבגבוה בבורסה - 92 מיליון שקל. אתמול דווח ב-TheMarker כי הפרטת הבנק לוקה בקשיים, לאחר שקבוצות משקיעים גדולות החליטו לסגת מהמכרז בשל חוסר שביעות רצון ממדיניות האוצר בנוגע לתמחור האופציות ופיצוי העובדים. ברקע, צפויים מחר שיבושים בפעילות הסניפים בשל דרישת העובדים לפיצוי בעקבות ההפרטה.

כלל תעשיות סיימה בעלייה של 4%. החברה, שהשלימה לפני מספר ימים את מכירת סאיטקס ויז'ן (המוחזקת על ידה 25%) לענקית המחשבים HP ברווח של 95-75 מיליון דולר, צפויה לחלק מחר דיווידנד בגובה 1.14 שקל למניה או 180 מיליון שקל בסך הכל.

כימיקלים לישראל ירדה 2.6% במחזור השני בגודלו בבורסה - 92 מיליון שקל. HSBC הוריד היום את המלצתו לכי"ל ל"מכירה", דבר שהשפיע לרעה על ביצועי המניה. ב-HSBC טוענים כי בהסתכלות של החודשיים הקרובים הערך היחסי של החברה גבוה ביחס לענפי האשלג, הכימיקלים והדשנים. "המצב בפוספט כחומר גלם בחקלאות אינו ורוד, יותר מסביר כי נראה ירידת מחירים ו/או כמויות וכתוצאה מכך פגיעה ברווחיות של כי"ל במגזר", כתבו אתמול בדש אייפקס. "אנו לא רואים מקום לאפסייד במניית כי"ל, לא רואים עליות מחירים נוספות במגזר האשלג, הפוספט והברום", אמר האנליסט גדי ברקו מדש אייקפס. החברה האם של כי"ל, החברה לישראל, מושפעת אף היא מהירידות והיא איבדה 2.6%.

מניית דיסקונט סיימה בעלייה של 3.4% לאחר שפורסם ב-TheMarker כי הבנק עורך התמחרות על קופות הגמל וקרנות הנאמנות שלו, אשר צפויה להסתיים ביומיים-שלושה הקרובים. הבנק פנה אל שלושה גופים גדולים - חברות הביטוח מגדל, כלל ביטוח והפניקס - כדי לקבל מהם הצעות. בדיסקונט מעוניינים למכור את שני הנכסים בחבילה אחת, כך שמדובר על עסקה של יותר ממיליארד שקל. יצויין כי חברת הקרנות של דיסקונט, אילנות דיסקונט, מנהלת 14.6 מיליארד שקל ואילו הקופות של הבנק מנהלות 21 מיליארד שקל ב-15 קופות.

מניות השורה השנייה הנמצאות בכותרות בימים אלה מציגות עליות גבוהות יותר, כאשר מדד היתר 30 סיים בעלייה של 0.6%.

מתוך החברות הקטנות, הוסיפה מניית ספקית התקשורת נטוויז'ן 10.9% במחזור של 1.7 מיליון שקל לאחר דו"חות טובים שפירסמה היום ובמחזור מסחר של יותר מ-2 מיליון שקל. הרווח הנקי זינק ב-73% לעומת הרבעון המקביל והסתכם ב-9.2 מיליון שקל. הכנסות נטוויז'ן הסתכמו ב-87.4 מיליון שקל, עלייה של 15% לעומת הכנסות של 76.1 מיליון ברבעון המקביל. בבית ההשקעות לידר העריכו היום כי המיזוג נטוויז'ן-ברק יהיה חלק מקבוצת תקשורת ממוקדת וגדולה יותר מבזק בינלאומי, וזאת כתוצאה מרגולציה נוחה יותר.

איי.טי.אל הוסיפה 6% לאחר שהחברה דיווחה היום כי מסרה לצבא אוסטרליה מערכות לחימה לירי תחמושת חכמה. פוטנציאל ההזמנה העתידית עומד על 10 מיליון שקל.

מניית וואלה סיימה בעלייה של 7.3% (במחזור של 2.5 מיליון שקל) לאחר תוצאות טובות שפירסמה היום. הכנסות החברה ברבעון השלישי של 2005 הסתכמו בכ-22.6 מיליון שקל - גידול של 80% בהשוואה להכנסות החברה ברבעון המקביל ב-2004 וגידול של 31% לעומת הרבעון הקודם. בתשעת החודשים הראשונים של השנה רשמה וואלה רווח נקי של 8 מיליון שקל, מהם כ-4 מיליון שקל ברבעון השלישי. הרווח הנקי הרבעוני גדל ב-52% לעומת הרבעון הקודם, אז הוא הסתכם בכ-2.8 מיליון שקל, וגידול של 310% לעומת הרבעון המקביל.

בשוק הסולידי: איגרות החוב לטווח ארוך מסוג שחר איבדו עד 0.1% ואילו איגרות החוב הצמודות לטווח ארוך מסוג גליל הוסיפו עד 0.1%. משרד האוצר הנפיק היום איגרות חוב בהיקף של מיליארד שקל: 350 מיליון שקל באג"ח צמודות ו-650 מיליון שקל באג"ח שקליות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully