וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המיזוג נטוויז'ן-ברק יהיה חלק מקבוצת תקשורת שממוקדת טוב יותר מבזק בינלאומי"

ערן גבאי

7.11.2005 / 9:05

כך מעריכים בבבית ההשקעות לידר; נטוויז'ן מחזיקה כיום ב-25% מענף אספקת הקישוריות, ומייצרת רווחיות של 20%



המיזוג נטוויז'ן-ברק יהיה חלק מקבוצת תקשורת ממוקדת וגדולה יותר מבזק בינלאומי, וזאת כתוצאה מרגולציה נוחה יותר - כך מעריך ערן יעקובי מבית ההשקעות לידר. המיזוג יחסוך תפעולית 60-40 מיליון שקל בשנה. יעקובי קובע לנטוויז'ן המלצת "קנייה" ומחיר יעד של 30 שקל, הגבוה בכ-40% ממחיר השוק.



נטוויז'ן היא נכס אסטרטגי מאוד לאי.די.בי בדרך להקמת קבוצת תקשורת שנייה בישראל אחרי בזק. המיזוג יהפוך את נטוויז'ן-ברק לחברת האינטרנט והשיחות הבינלאומיות המובילה בישראל. בלידר מעריכים כי המיזוג הראשון יתבצע בין ברק לנטוויז'ן, ולאחר מכן תהיה התקשרות כזו או אחרת בין קווי זהב לאינטרנט זהב. גם אם תהליך הקונסולידציה יתעכב, בלידר מעריכים כי נטוויז'ן תחזיק בכ-10% משוק השיחות הבינלאומיות בתוך שנתיים.



בבית ההשקעות מעריכים כי המיזוג בין נטוויז'ן לברק יתבצע בדרך של הכנסת פעילות ברק לתוך נטוויז'ן, מכיוון שנטוויז'ן היא חברה יציבה יותר, נראה שהיא מקבלת קרדיט מבעלי המניות; לברק, לעומת זאת, יש הפסדים צבורים של כ-600 מיליון שקל ולכן נוצר נכס מס ששוויו כ-200 מיליון שקל. להערכת לידר, הסבירות הגבוהה ביותר היא כי אי.די.בי תשאף לנצל את נכס המס לטובת סלקום, ולכן לאחר העברת פעילות ברק לנטוויז'ן, ימוזג השלד בעל נכס המס לתוך סלקום.



בלידר מציינים, עם זאת, כי המיזוג לא אמור להיות פשוט מבחינה פיננסית. לברק חוב באג"ח של כ-65 מיליון דולר בריבית של 10%, ולנטוויז'ן חוב פיננסי נטו של יותר מ-150 מיליון שקל. התזרים של נטוויז'ן צפוי לגדול משמעותית החל בסוף 2006 בשל סיום התשלומים בגין עלויות הקווים שהחברה רכשה ממד נאוטילוס.



נטוויז'ן מחזיקה בנתח שוק של כ-25% בענף אספקת הקישוריות לאינטרנט, השני בגודלו אחרי בזק בינלאומי. בתחום זה מייצרת החברה רווחיות תפעולית המתקרבת ל-20%. עם זאת, ההערכה היא כי קצב גיוס המנויים יקטן ב-2005 ובשנים הבאות, הואיל והשוק קרוב למיצוי הפוטנציאל "האמיתי" שלו. מגמת הרוויה באה לידי ביטוי כבר במהלך 2004, בעיקר באמצעות שינוי המיקוד של ספקיות האינטרנט - פחות מלחמה על נתח שוק באמצעות מחירים ויותר מיקוד בשימור לקוחות ובהרחבת ההכנסה הממוצעת למנוי (ARPU).



לדברי יעקובי, ענף האינטרנט המהיר נמצא כיום בשיווי משקל. לנטוויז'ן 400 אלף לקוחות פרטיים וכ-9,500 לקוחות עסקיים בקישוריות לאינטרנט. 250 אלף מהלקוחות משלמים על בסיס קבוע (לקוחות אינטרנט מהיר), ולהערכת לידר זהו הנתון העיקרי לבחינת בסיס לקוחות החברה - כ-25% מהשוק.



נטוויז'ן נכנסה לתחום השיחות הבינלאומיות לפני כשלושה רבעונים, בהשקעה של כ-20 מיליון שקל. כמות דקות השיחה ברשת נמצאת בעלייה, והפעילות צפויה להתאזן תפעולית ברבעון הרביעי של 2005. במחצית הראשונה של 2005 הפסידה פעילות השיחות הבינלאומיות תפעולית כ-9 מיליון שקל.



תחום השיחות הבינלאומיות והקישוריות לאינטרנט סובל זה כמה שנים מירידת מחירים. לדברי יעקובי, המפתח להצלחה בתחומים אלה הוא ביתרון לגודל ובחוזק המותג אצל צרכני הקצה. יעקובי מעריך כי נטוויז'ן תצליח לנגוס בנתח שוק מהותי בתוך זמן קצר ובהשקעה קטנה יחסית.



בלידר מעריכים את נתח שוק השיחות הבינלאומיות כך: ברק 31%, בזק בינלאומי 30%, קווי זהב 30%, אינטרנט זהב 4%, נטוויז'ן 3% ואקספון 2%. כיום התחרות מבוססת כמעט אך ורק על המחיר, אך בלידר מעריכים כי קיים סיכון לחברות הפעילות בענף מצד שירותים, כגון השירות שמספקת חברת SKYPE שעלול להוריד משמעותית את רווחי החברות בענף.



אתר התוכן של נטוויז'ן - נענע - מייצר הכנסות הולכות וגדלות מפרסום. הפעילות של נענע צומחת בקצב מרשים של יותר מ-30%, כותב יעקובי, הודות למגמת הגידול בפרסום באינטרנט. וואלה עברה לרווחיות בשנה האחרונה ונענע צפויה לעשות כן בשנה הקרובה, מאמינים בלידר. בבית ההשקעות מציינים גם את מנוע הצמיחה העתידי של נטוויז'ן, אספקת שירותי טלפוניה פנים ארצית, אך מוסיפים כי פעילות זו עוד רחוקה ואינה נכללת במודל הערכת השווי.



בלידר ערכו השוואה בין שתי המתחרות, נטוויז'ן ואינטרנט זהב, וקבעו כי סעיף הלקוחות במאזן נטוויז'ן ואינטרנט זהב דומה ומסתכם בכ-69 מיליון שקל. עם זאת, להערכת לידר נתון זה מצביע על שמרנות גבוהה יותר בדו"חות נטוויז'ן, שמכירותיה גבוהות כרגע באופן משמעותי בהשוואה למתחרתה. כמו כן, אינטרנט זהב סיפקה עד כה שירות שיחות סקס שהינו שירות רווחי ביותר. שירות זה הופסק על ידי שרת התקשורת, שגם קנסה את החברה, ולכן ייתכן שצפוי המשך ירידה בשיעור הרווחיות ואף ירידה בצמיחה של אינטרנט זהב, כותב יעקובי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully