וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברה בת אירית עלומה של מיקרוסופט מסייעת לה להקטין את חבות המס שלה בחצי מיליארד דולר בשנה

סוכנויות הידיעות

7.11.2005 / 9:54

שיעור מס נמוך יותר על מכירות תוכנה באירלנד הופך אותה למקלט מס לחברות תוכנה, דיווח "וול סטריט ג'ורנל"; ראונד איילנד ואן שולטת גם בפעילות בישראל



חברה בת אירית עלומה של מסייעת לענקית התוכנה להקטין את חבות המס שלה ב-500 מיליון דולר בשנה לפחות, כך דיווח "וול סטריט ג'ורנל". החברה, ראונד איילנד ואן, קיימת ארבע שנים, מעסיקה מספר קטן של עובדים ומחזיקה בנכסים של 16 מיליון דולר, אולם היא רשמה רווח גולמי של 9 מיליארד דולר ב-2004, לדברי "ג'ורנל".



הסיבה לקיומה של ראונד איילנד ואן, טוען "ג'ורנל", הם חוקי המס המתירנים באירלנד, ההופכים אותה למקלט מס עבור חברות אמריקאיות גדולות, שמקטינות את חבותן לאוצר האמריקאי. רוב הכנסותיה של ראונד איילנד מגיעות ממכירת רשיונות תוכנה שיוצרה בארה"ב. הזכויות לקניין רוחני זה נרשמות באירלנד באמצעות מערכת סבוכה של כללים חשבונאיים, אשר משרד האוצר האמריקאי מבקש לשנות עתה.



אירלנד הפכה ליעד מבוקש לחברות טכנולוגיה זרות, לאחר שקידמה במרץ תוכנית הטבות למשקיעים זרים. זרם ההשקעות והידע מארה"ב סייע להזניק את כלכלת "הנמר הקלטי", כפי שאירלנד מכונה, והפך אותה לאחת הארצות העשירות באירופה.



בארבע השנים האחרונות הציגה אירלנד הטבות מס לחברות טכנולוגיה. הדבר יוצר בעיה לממשל האמריקאי, המפסיד הכנסות ממסים בדרך המחמירה את הגירעון הפדרלי.



מיקרוסופט אמרה ל"ג'ורנל" בתגובה כי החטיבות האירופיות שלה מדווחות ומשלמות מסים כדין. אכן, ראונד איילנד שילמה בשנה שעברה 300 מיליון דולר במסים לממשלת אירלנד.



ראונד איילנד, באמצעות חברת החזקות שנקראת פלאט איילנד, מוכרת זכויות לתוכנת מיקרוסופט בכל אירופה, המזה"ת ואפריקה. בשלוש השנים האחרונות בלעה ראונד איילנד חטיבות אחרות של מיקרוסופט, כולל זו שבישראל, והעבירה את חבות המס שלה לאירלנד.



המיזם של מיקרוסופט באירלנד סייע לה להקטין את שיעור המס הממוצע שהיא משלמת בעולם ל-26% בשנת הכספים האחרונה לעומת 33% בשנה הקודמת.



חברות אחרות אשר מסתייעות בשיעורי המס הנמוכים יותר באירלנד על תמלוגי תוכנה כוללות את גוגל, שהקימה לאחרונה מרכז באירלנד, אורקל אחרות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully