וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גב-ים: ירידה של 3.5% בהכנסות לצד עלייה חדה בהוצאות המימון גררה ירידה של 25% ברווח הנקי

טל לוי

7.11.2005 / 9:51

רווחי גב-ים ברבעון השלישי הסתכמו ב-15 מיליון שקל; עיקר הכנסות החברה התקבלו מהשכרת מבנים ומכירת דירות; החברה הבת, ישפרו, דיווחה אתמול על עלייה של פי 4 בהוצאות המימון



חברת הנדל"ן מקבוצת אי.די.בי דיווחה היום כי הכנסותיה הסתכמו ברבעון השלישי בכ-81 מיליון שקל לעומת 84 מיליון שקל ברבעון המקביל. רוב הוצאות החברה נותרו ללא שינוי ניכר, אך עלייה של יותר מפי 2 בהוצאות המימון הגדילה את סעיף הוצאות החברה וגררה רווח נקי של 15 מיליון שקל לעומת 20 מיליון שקל בתקופה המקבילה.



עיקר הכנסות החברה (כ-55 מיליון שקל לעומת 56.8 מיליון שקל ברבעון המקביל) התקבלו מתחום השכרת המבנים ו-21.6 מיליון שקל (לעומת 18.4 מיליון שקל) ממכירת דירות. הכנסות החברה האחרות מיוחסות לרווחים ממימוש מקרקעין, מתן שירותי אחסון וגביית דמי ניהול. בחברה מציינים, כי מקור הירידה בהכנסות הוא שינוי מועד ההכרה בהכנסות שונות כמתבקש מתקן 2 של מועצת רואי החשבון.



במבט כולל, הסתכמו הכנסות החברה בתשעת החודשים הראשונים של 2005 ב-234 מיליון שקל לעומת 242 מיליון שקל ברבעון המקביל, בעיקר עקב ירידה בתחום מכירת הדירות. הירידה בהכנסות לצד שמירה על רמת הוצאות (כ-163 מיליון שקל) הכתיבו רווח נקי של 46.7 מיליון שקל לעומת 51.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה.



הוצאות המימון של החברה גדלו ביותר מפי 2 והסתכמו ברבעון השלישי ב-29 מיליון שקל לעומת 12.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה. בחברה מסבירים כי גידול זה מיוחס לעלייה של 1.4% במדד הרבעון לעומת ירידה של 0.2% ברבעון המקביל.



גב-ים עוסקת בפרויקטים שונים בתחום הנדל"ן המניב, בהם הקמת מבנה בשטח של 10,000 מ"ר בפארק מת"ם עבור חברת השבבים צורן, שעמה נחתם הסכם לעשר שנים, הקמת מחסן לוגיסטי בחיפה וכן פרויקטים נוספים בתחום הנדל"ן. בתחום הבנייה למגורים, מקימה החברה את פרויקט נווה גנים בקריית מוצקין, שיכלול כ-1,300 יחידות דיור. בנוסף, מפעילה החברה פרויקטים נוספים בחיפה וברמת-גן.



גב-ים נשלטת בידי שבשליטת מקבוצת שבשליטת נוחי דנקנר. גב-ים גם מחזיקה בחברת הנדל"ן שדיווחה על עלייה ניכרת בהוצאות המימון ברבעון השלישי. מניית החברה השלימה מתחילת השנה זינוק של 44%. שווי השוק של החברה עומד על 1.35 מיליארד שקל. בחודש אוקטובר חילקה גב-ים דיווידנד בסכום של 89 מיליון שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully