וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקה ראשונה לנצבא בעידן מישור הולדינג: רוכשת נכס בברלין תמורת 38.5 מיליון יורו

אסף רותם

7.11.2005 / 10:25

מישור הולדינג שבבעלות משפחת שטרית רכשה את נצבא לפני כחודש תמורת 623 מיליון שקל; באוגוסט נכנסה נצבא לראשונה לשוק הגרמני; מתחילת השנה עלתה המניה כ-35%



אל שוק הנדל"ן הגרמני, שמושך אליו חברות נדל"ן ישראליות בשנה האחרונה, נכנסה לראשונה בסוף אוגוסט. אז הודיעה החברה על רכישת נכס מגורים מניב בעיר קלן שבגרמניה תמורת כ-60 מיליון יורו. יו"ר נצבא, מאיר תורג'מן, אמר לגבי הכניסה לנדל"ן בגרמניה: "לא מדובר באסטרטגיה חדשה, אלא בעסקה טובה".



אסטרטגיה או לא, היום רוכשת נצבא נכס מגורים נוסף בגרמניה, הפעם בבירה ברלין, בעסקה הראשונה תחת בעלי השליטה החדשים, מישור הולדינגס.



הרכישה בוצעה באמצעות חברה נכדה שמוחזקת ב-50%, ותמורתה שילמה נצבא 38.5 מיליון יורו. הנכס מושכר בתפושה של כ-95% ומייצג הכנסה שנתית של כ-3.6 מיליון יורו, או תשואה על ההשקעה של קצת יותר מ-9%. נצבא תממן 85% מהעסקה בעזרת מימון בנקאי מבנק זר בשיעבוד הנכס והשאר ממקורותיה העצמאיים.



לפני כחודש החליטה האסיפה הכללית של בעלי המניות בנצבא לאשר את המלצת הדירקטוריון למכור את נצבא התנחלות, החברה האם של נצבא הבורסאית, לאחר שלוש שנים בהן נמתח תהליך מכירתה. הקונה היא קבוצת מישור הולדינגס בבעלות משפחת שטרית מארה"ב. האחרונים שילמו סכום של 626 מיליון שקל, כאשר נצבא התנחלות מחזיקה בכ-64% מנצבא החזקות הבורסאית והסכום משקף שווי חברה של כמיליארד שקל.



נצבא היא חברת נדל"ן מהבולטות בישראל ומנוהלת על ידי דודו כהן המנכ"ל ותורג'מן היו"ר. מכירת החברה נועדה לפדות את מניותיהם של חברי אגד שעדיין לא עשו זאת, ולהחזיר חוב לבנק הבינלאומי.



מתחילת השנה עלתה מניית נצבא כ-35%, ושוויה כיום בשוק נושק ל-650 מיליון דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully