וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלייה של 26% ברווחי מינכן רה ברבעון השלישי - צופה כי תעמוד בתחזית הרווח ל-2005

הדר תדמור

7.11.2005 / 10:31

מכירת מניותיה של חברת ביטוח המשנה מינכן רה בחברת הביטוח אליאנץ ביולי קיזזה את ההפסדים שספגה בעקבות נזקי סופות ההוריקן קתרינה, ווילמה וריטה



מינכן רה, חברת ביטוח המשנה הגדולה בעולם, רשמה עלייה של 26% ברווחיה ברבעון השלישי הודות למכירת נתח ממניות אליאנץ. מכירת מניותיה בחברת הביטוח אליאנץ בחודש יולי קיזזה את ההפסדים שספגה מינכן רה בעקבות נזקי סופות ההוריקן קתרינה, ווילמה וריטה.



הרווח הנקי של החברה עלה ל-492 מיליון יורו (581 מיליון דולר) ברבעון השלישי, לעומת רווח של 386 מיליון יורו ברבעון המקביל ב-2004.



מספר שיא של סופות ההוריקן בארה"ב - 23 - הכריח חברות ביטוח משנה להוריד את תחזית הרווח שלהן. עם זאת, אומרים במינכן רה, כי תחזית הרווח לשנת 2005 עדיין נמצאת בהישג יד.



בחברת ריסק מנג'מנט סולושן אומרים כי סופת הוריקן קתרינה היתה ככל הנראה אסון הטבע היקר ביותר בתולדות ארה"ב. נזקי קתרינה בנכסים המבוטחים הסתכמו ב-60 מיליארד דולר, בעוד נזקי ההוריקנים ווילמה וריטה צפויים להסתכם ב-22 מיליארד דולר נוספים. הפסדיה של מינכן רה בעקבות סופת ההוריקן קתרינה יעמדו ככל הנראה על 750 מיליון יורו לאחר ניכויי מס.



בסוף ספטמבר, מסרה מינכן רה כי ההפסד מסופת ההוריקן קתרינה צפוי להיות 1.1 מיליארד יורו (1.3 מיליארד דולר) - יותר מכפול לעומת ההערכות הראשונות. מינכן רה הוסיפה כי תביעות הפיצויים כתוצאה מנזקי סופת ההוריקן ריטה צפויות להגיע ל-230 מיליון יורו. לאחר חישוב ניכויי מס, הודיעה מינכן רה לבורסת פרנקפורט כי עונת ההוריקנים בארה"ב תעלה לחברה כ-650 מיליון יורו (780 מיליון דולר).



מינכן רה שבה בספטמבר על תחזיתה לשנת 2005. בחברה צופים צמיחה של 12% ברווחיה, אם תושלם רכישת קבוצת HVB אשר בבעלות מינכן רה, על ידי קבוצת יוניקרדו איטליאנו השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully