וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צמיחה של 40% בפולירם צימצמה את השפעת מחיר חומרי הגלם: הרווח התפעולי ירד ב-4%

נתן שבע

7.11.2005 / 12:26

חומר הגלם העיקרי בתעשיית הפלסטיק מתבסס על נפט ומוצריו - ההתייקרות במחירי הנפט שחקה את המרווחים שבהם פועלת החברה; פולירם הכפילה את פעילותה בחו"ל לעומת הרבעון המקביל



חברת פולירם המייצרת חומרי גלם פלסטיים הנדסיים מתקדמים, ממשיכה לצמוח אך מחירי חומרי הגלם בתעשיית הפלסטיק, ובעיקר הנפט, ממשיכים לשחוק את רווחיה.



החברה שבשליטת קיבוץ רם-און, מסיימת את הרבעון השלישי עם עלייה של 41% בהכנסות ל-47.3 מיליון שקל תוך גידול של 9% בהכנסות בשוק המקומי. הכנסות החברה בחו"ל הכפילו עצמם, הסתכמו ב-22 מיליון שקל והיוו כ-48% מסך המכירות. המייצרת חומרי גלם פלסטיים הנדסיים מתקדמים, ממשיכה לצמוח אך מחירי חומרי הגלם בתעשיית הפלסטיק, ובעיקר הנפט, ממשיכים לשחוק את רווחיה.



החברה שבשליטת קיבוץ רם-און, מסיימת את הרבעון השלישי עם עלייה של 41% בהכנסות ל-47.3 מיליון שקל תוך גידול של 9% בהכנסות בשוק המקומי. הכנסות החברה בחו"ל הכפילו עצמם, הסתכמו ב-22 מיליון שקל והיוו כ-48% מסך המכירות.



עם זאת, למרות הגידול המרשים בהכנסות, הרווח הגולמי של החברה ירד ב-4% לעומת הרבעון המקביל ל-4.8 מיליון שקל. שיעורו מסך המכירות הסתכם ב-10% לעומת כ-15% ברבעון המקביל. החברה העלתה את מחירי המכירות שלא הצליחו להשיג את העלייה במחיר חומרי גלם וגרמו לשחיקת המרווחים. במקביל לעליית מחירי חומרי הגלם, השפיעה התחזקות הדולר על התוצאות בהיבט של שחיקת מחירי המכירה לצד העלייה במחיר חומרי גלם הצמוד לדולר.



הוצאות ההפעלה שמרו על יציבות מסוימת, והרווח התפעולי נשחק ב-4% ל-2.4 מיליון שקל. בשורה התחתונה, ירד הרווח הנקי ב-24% ל-1.7 מיליון שקל.



פעילותה השוטפת של החברה צרכה מזומנים בסך 1.3 מיליון שקל לעומת צריכת מזומנים של 3.8 מיליון שקל ברבעון המקביל.



שוקה שגב, מנכ"ל החברה, אמר כי תשעת החודשים הראשונים של שנת 2005 התאפיינו בהאצה בקצב צמיחת החברה. הצמיחה התבטאה בהמשך הגידול בביקושים למוצרי החברה. עיקר הגידול בביקושים התרחש בשווקים בחו"ל, המהווים את מנוע הצמיחה העיקרי של החברה.



שגב הוסיף כי "מגמת ההתייקרות החריגה של חומרי הגלם השפיעה על תוצאותיה העסקיות של החברה בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. עם זאת, המשך הגידול במכירות החברה והעלאת המחירים איפשרו לצמצם באופן ניכר את השפעת ההתייקרות על התוצאות הכספיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully