וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראמקו מבקשת דחייה בקידוח ים 3 על רקע זינוק מחיר הנפט ומחסור בכלי קידוח

שרון שפורר

7.11.2005 / 13:06

למרות כל המאמצים לא הצליחה ישראמקו אינק להשיג כלי קידוח מתאימים ולפיכך הודיעה לממונה על ענייני הנפט כי לא תוכל לעמוד בלוח הזמנים; מבקשת דחייה של 12 חודשים



חברת , המנהלת את יחידות ההשתתפות ישראמקו נגב ביקשה הבוקר מהממונה על ענייני הנפט אורכה לביצוע הקידוח ים 3. הבקשה באה על רקע הגידול החד בביקוש לכלי קידוח בעקבות העליה הדרסטית במחירי הנפט הגולמי בעולם והקטנת היצע כלי הקידוח בעקבות סופות ההוריקן במפרץ מקסיקו, שפגעו בכלי קידוח רבים עד כדי הוצאת חלקם מכלל שימוש.



ישראמקו לא הצליחה למרות כל המאמצים להשיג כלי קידוח מתאימים ולפיכך הודיעה לממונה לא תוכל לעמוד בלוח הזמנים, כלומר - המצאת חוזה קדיחה עד ל-1 בדצמבר 2005 וביצוע הקידוח עד ל-1 ביוני 2006. החברה מבקשת מהממונה על ענייני הנפט לתת לה דחייה של 12 חודשים בביצוע הקידוח כמו גם בהמצאת החוזה.



הקידוח ים 3 במסגרת מד אשדוד חולש על תקציב של כ-40 מיליון דולר. זהו קידוח ההמשך לים 2 והוא יתבצע מתחת לשכבות בו נמצא הנפט בקידוח הקודם, אז הופקו כמויות שלא הצדיקו הפקה מסחרית.



שותפות חיפושי הנפט מחזיקה כיום ב-0.5% מהזכויות על הקידוח ולפני שבועות מספר הודיעה, כי היא מנהלת מו"מ עם ישראמקו להגדלת אחזקותיה בזכויות עד ל-5%. בקידוח לוקחות חלק גם השותפויות המוגבלות, חנל יה"ש ונפטא, המחזיקה בכ-49% בישראמקו ומנהלת את יחידות ההשתתפות - נפטא יה"ש.



נפטא וישראמקו הודיעו בשבוע שעבר על רכישת זכויות השתתפות בשיעור של כ-15% בנכסי גז בטקסס. השותפה של השתיים תהיה חברת XTO האמריקאית, ענקית נפט ששוויה בשוק מגיע לקרוב ל-16 מיליארד דולר.



מנכ"ל ישראמקו אויל אמד גז, יוסי לוי, העריך במועד ההודעה על רכישת הזכויות כי מחיריו הגבוהים של הגז הטבעי, הביקוש הקשיח בארה"ב במיוחד נוכח עונת החורף והשקעותיהן של XTO וחברת דבון בתשתיות באזור יאפשרו להפיק כמויות גדולות של גז ויביאו לרווחים נאים לשותפויות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully