וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה בישראל - מדרגים קרנות פנסיה: מבטחים החדשה קיבלה את הדירוג הגבוה ביותר של מידרוג - FR1

שרון שפורר

7.11.2005 / 13:44

המשמעות: נשענת על גופים בעלי איכות גבוהה ורמת הסיכונים המגולמים בה נמוכה ביותר; נקודת התורפה - רמת חובות המעסיקים



חברת הדירוג מידרוג העניקה היום דירוג FR1 לקרן הפנסיה מבטחים יותר, ודירוג MQ1 לחברה המנהלת של הקרן - מבטחים קרנות פנסיה. מדובר בדירוגים הגבוהים ביותר של החברה לגופי השקעה וחיסכון. FR1 משמעו, כי הקרן המדורגת נשענת על גופים המוערכים כבעלי איכות גבוהה מאוד ורמת הסיכונים הספציפיים המגולמים בה נמוכה ביותר. דירוג MQ1 מעריך את איכות החברה המנהלת כגבוהה מאוד בהתבסס על שלל יכולות הניהול, היציבות העסקית והאיתנות הפיננסית.



מבטחים החדשה היא קרן הפנסיה הראשונה בישראל שביצעה דירוג זה, המבוסס על הסולם של השותפה הבינלאומית של מידרוג - מודי'ס, שהותאם לשוק הישראלי.



במבטחים החדשה כ-450,000 עמיתים, העובדים אצל למעלה מ-9,500 מעסיקים. ההון הצבור של עמיתי מבטחים החדשה הוא הגדול ביותר מבין קרנות הפנסיה, ועומד על כ-14 מיליארד שקל.



האנליסט אלון כפיר ציין, במסגרת הדירוג מספר נקודות חוזקה לקרן ולחברה המנהלת ובהן צוות הנהלה מנוסה, בראשות אורן אל-און, יכולת ניהול השקעות גבוהה - תשואות הקרן ממוקמות בין התשואות המובילות בממוצע שש השנים האחרונות, תזרימי מזומנים חזקים, הנובעים מגידול מתמשך בצבירה של למעלה מ-2 מיליארד שקל בשנה. ובנוסף גם פיזור עמיתים המצמצם חשיפה לסיכונים, עמיתי הקרן מפוזרים על פני כ-15 סקטורים שונים, מה שמקטין את הסיכונים הדמוגרפים ורמת סיכון נזילות נמוכה. להערכת מידרוג, רמת סיכון הנזילות בקרן הפנסיה היא נמוכה ביותר הן בטווח הקצר והן בטווח הבינוני.



יחד עם זאת, כפיר אינו מתעלם מגורמי הסיכון בפניהם ניצבת החברה ובכלל זה, סיכונים מאקרו כלכליים המשפיעים על דמי הגמולים, אם כי הוא מציין שהפיזור הדמוגרפי מקל על החשש מסיכון זה, תחרות אגרסיווית בין קרנות הפנסיה החדשות על נתח שוק, כאשר מבטחים משמשת למעשה גורם מוביל בשוק המהווה מטרה ליתר המתחרים, שינויים רגולטוריים בענף, אם כי לחברה המנהלת, מציין האנליסט יכולת התמודדות גבוהה עם אלו.



גורמי סיכון נוספים כוללים את רמת חובות המעסיקים, המהווה נקודת תורפה במערך התפעול (אחוז גבוה יחסית של 6.3%) ומנגד, רמת בקרה טובה מאוד במחלקת הפידיונות, מדיניות דיווידנד מוצהרת.



האנליסט של מידרוג מעריך גם את הסיכונים הישירים בקרן הפנסיה. בכלל זה הוא מונה את צמצום הנפקות האג"ח המיועדות, המחייב הוצאות השקעות לשוק ההון ונטילת סיכונים לשם יצירת תשואה עודפת, העדר ניהול החיתום - תופעה רווחת לדבריו במרבית הקרנות החדשות ואפשרות היווצרות של גרעונות אקטואריים בעקבות חיתום לקוי. ומאידך, מוסיף כפער, רמת סיכון הנזילות בקרן הפנסיה מבטחים יותר הינה נמוכה ביותר.



לדברי אורן אל-און, מנכ"ל מבטחים החדשה, הדירוג שב ומאשר את עוצמתה ומובילותה של הקרן, בהיבטים של איתנות פיננסית וחשיפה לסיכונים, ובניהול פיננסי מעולה של כספי העמיתים. "אנו שמחים להיות חלוצים בענף - הראשונים שמבצעים דירוג מקצועי חיצוני של חברת דירוג מוכרת, ומאמינים שמהלך זה יהפוך לדרישה בסיסית מכל קרנות הפנסיה וכלי לעמיתים בבחירת הקרן המתאימה להם. דירוג קרנות הפנסיה יתרום רבות לשקיפות ולבהירות בעניין איכויות ויכולות קרן הפנסיה והחברה המנהלת, בעיקר לאור העובדה שבחירת קרן הפנסיה הינה החלטה אישית של העמית החל מחודש זה. הדירוג שקיבלה מבטחים החדשה מבהיר למעסיקים ולעמיתים בצורה חד משמעית את חוזק הקרן, יתרונותיה הרבים ואת מידת הביטחון שהקרן מספקת להם. אנו רואים במהלך זה מחויבות בסיסית ללקוחותינו", סיכם אל-און.



לדברי מנכ"ל מידרוג, גיל גזית, הדירוג של קרנות פנסיה מהווה מהלך חשוב, שמבטחים היא הקרן הראשונה שמובילה אותו. למעשה, זוהי הפעם הראשונה שמוצע לשוק הישראלי דירוג בתחום זה, המבוסס על סטנדרטים בינ"ל ומהווה תו תקן חדש בתעשייה. דירוג זה כולל מידע חדש שלא היה קיים בשוק קודם ומהווה כלי הכרחי לקבלת ההחלטות למשקיעים ולעמיתים בקרנות הפנסיה. דירוג מסוג זה מיועד גם לשירות הציבור הרחב, כך עפ"י גזית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully