וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: אורבוטק עולה ב-8% בשל הדו"חות

עומרי כהן

7.11.2005 / 17:10

אלווריון מוסיפה כ-3% - על רקע עסקה גדולה באיים הקריביים. ג'קדה מאבדת כ-8% לאחר זינוק של 44% מתחילת השנה

בוול סטריט נפתח שבוע המסחר בעליות שערים קלות. מדד נאסד"ק עולה ב-0.3% ומדד דאו ג'ונס מוסיף 0.2%. בקרב המניות הישראליות בולטת אורבוטק בעלייה של 8.2%, לאחר שפירסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי. אלווריון עולה ב-3.2% בתגובה להזמנה גדולה מהאיים הקריביים ואילו ג'קדה מאבדת 7.9%, למרות גידול של 12.8% בהכנסות וירידה חדה בהפסדים.

סקירת טרום מסחר

לאחר שבוע חיובי במיוחד עבור מניות הטכנולוגיה בוול סטריט, צפוי להיפתח היום שבוע המסחר בלא שינוי ניכר, כך לפי החוזים העתידיים בשעה זו. מדד נאסד"ק סיים את שבוע המסחר האחרון בעלייה שבועית של כ-4% לרמה של 2,169 נקודות - כמעט הרמה שבה פתח את 2005. קטליזטור חיובי לזירת המסחר הוא רגיעה בזירת הנפט. מחירי הזהב השחור נופלים אל מתחת לרף ה-60 דולר לחבית בשל התחממות מזג האוויר בארה"ב שממתנת את הביקוש לנפט עבור חימום.

בקרב המניות הישראליות, נמשך שטף הדו"חות לרבעון השלישי. היום הצטרפו למדווחות ליפמן, אורבוטק, מגל, נובה וג'קדה. ליפמן עשויה לרכז עניין בעקבות דו"חות טובים מהצפוי לרבעון, להם קדם זינוק של 25% במניה בשלושת השבועות האחרונים.

ליפמן (LPMA), ספקית מערכות התשלום האלקטרוניות, דיווחה על רווח של 7.8 מיליון דולר או 28 סנט למניה על הכנסות של 54.1 מיליון דולר, תוך שהיא עוקפת את תחזיות האנליסטים בשורה העליונה כמו גם בזו התחתונה. את התוצאות הסבירה בעיקר באיחוד תוצאות Dione, ובשיפור במכירות בארה"ב ובדרום אמריקה. המניה משלימה מהלך של עליות חדות בשבועות האחרונים לאחר שבעקבות אזהרת רווח שפירסמה בחודש ספטמבר החולף היא נחתכה בכ-35%.

אלווריון דיווחה על חוזה חדש בהיקף משמעותי של 10 מיליון דולר - הגדול בהיקפו עבורה בשוק הסלולרי עד כה. החברה תספק ב-3 השנים הקרובות מוצרים לספקית הטלקומוניקציה הצרפתית, OUTREMER, שתפרוש רשת סלולרית אלחוטית באיים הקריביים מרטיניק וגאודלופ. המניה מגיבה בשעה זו בעלייה של 4% במסחר לפני הפתיחה.

דו"חות מרשימים הציגה היום גם חברת אורבוטק, אשר עקפה את התחזיות עם צמיחה של 17% ברווח הנקי לכ-11 מיליון דולר וגידול של 13% בהכנסות ל-94 מיליון דולר. סמנכ"ל הכספים של החברה מגיב לירידה של 20% במניה מאז חודש יולי ואומר, כי "אין לירידות קשר לעסקים שלנו ואני מקווה שחוסר המתאם ייסגר". במסחר שלפני הפתיחה מוסיפה המניה 4%.

עוד במסגרת מבול הדו"חות השוטף, יצרנית מערכות ההגנה ההיקפיות, מגל, שסיימה את הרבעון הראשון של השנה עם רווח נקי של 602 אלף דולר - ירידה של כ-9% לעומת הרבעון המקביל, הנובעת משחיקה תפעולית. יחד עם זאת, רשמה החברה ברבעון השלישי עלייה של 17% בהכנסותיה לעומת הרבעון המקביל ו-3.3% לעומת הרבעון השני של 2005.

נובה הצליחה לעקוף היום את תחזיותיה המוקדמות לרבעון השלישי והציגה זינוק של 20% בהכנסות ל-9.2 מיליון דולר. ההפסד התפעולי של החברה צומצם כמעט בחצי לעומת הרבעון הקודם ל-1.1 מיליון דולר וההפסד הנקי מתחילת השנה הסתכם ב-7 מיליון דולר.

ג'קדה סיימה רבעון נוסף ללא תזוזות משמעותיות עם הפסד נקי של 140 אלף דולר והכנסות של 5.5 מיליון דולר - כמעט ללא שינוי מהרבעון הקודם.

אלביט מערכות הודיעה אתמול על חוזים חדשים בארה"ב ובאוסטרליה בהיקף של כ-75 מיליון דולר. בארה"ב קיבלה החברה הזמנה לאספקת ציוד לכלי הרכב של הנחתים האמריקאים; באוסטרליה עשוי החוזה להגיע על פי ההערכות ל-5 מיליון דולר.

עוד בזירת המסחר היום, דיווח של הניו יורק טיימס על ענקית התוכנה מיקרוסופט. האחרונה, כך דיווח העיתון, היא המובילה מבין המועמדות לרכוש את חטיבת אמריקה אונליין של טיים וורנר בארה"ב. עם זאת, העיתון ציין שחתימת העסקה נתקלת בקשיים רבים משסברו בטיים וורנר.

גם מניותיהן של מפעילות מנוע החיפוש יאהו וגוגל עשויות למשך תשומת לב על רקע פרסומים כי השתיים קרובות להשקת שירותי אלחוט חדשים. יאהו עתידה לשתף פעולה בתחום עם ענקית הטלקומוניקציה האמריקנית, חברת SBC.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully