וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקיבוץ הראשון בדרך ל-AIM: עמיעד מערכות סינון מתכננת לגייס עוד השנה בלונדון

אפרת נוימן

7.11.2005 / 16:54

בעלי המניות של עמיעד הם קיבוץ עמיעד (74%) וגאון אגרו הבורסאית (26%); לפי ההערכות מתכננת החברה לגייס 10-15 מיליון דולר לפי שווי של 30-40 מיליון דולר לפני הכסף



אם הכל יילך כמתוכנן, תצטרף עוד השנה לחברות הישראליות הנסחרות ב-AIM בלונדון, גם חברת עמיעד מערכות סינון שבשליטת קיבוץ עמיעד (74%). ובניגוד לכמה חברות ישראליות שהנפיקו השנה ב-AIM אפילו מדובר בחברה רווחית, עם מחזור מכירות מכובד של 200 מיליון שקל בשנה.



לפי ההערכות, מתכננת עמיעד לגייס 10-15 מיליון דולר לפי שווי חברה של 30-40 מיליון דולר (לפני הכסף). בעלת מניות נוספת בחברה היא (26%), מקבוצת גאון אחזקות, שבשליטת בני גאון. גאון אגרו ציינה היום בהודעה לבורסה כי היא שוקלת לשלב בהנפקה גם הצעת מכר של בעלי המניות.



"מטרת הגיוס היא רכישות והרחבת הפעילות", אמר היום ל-TheMarker מנכ"ל גאון אחזקות, שי פרמינגר, והוסיף כי השוק בלונדון מתאים לחברה צומחת כמו עמיעד ש-90% ממכירותיה הן ליצוא. עמיעד מייצרת ומשווקת מערכות סינון ומסננים לצנרת השקיה ולחקלאות וכן מסננים לתעשייה. ברבעון הראשון של 2005 הציגה עמיעד מכירות שיא של כ-48 מיליון שקל כשהרווח הנקי הוכפל ל-4 מיליון שקל.



עמיעד מוכרת את מוצריה ב-66 מדינות ב-5 יבשות באמצעות כ-130 מפיצים וחברות בנות. החברה מעסיקה בישראל כ-130 עובדים. לעמיעד חברות בנות בארה"ב, אוסטרליה, גרמניה, צרפת וסינגפור. לפני כשלוש שנים רכשה החברה 100% ממניות חברת פילטריישן, שהיתה אחת משתי המתחרות שלה בישראל בתחום המסננים האוטומטיים.



גאון אגרו מרכזת את השקעותיה של גאון אחזקות בתחומי מים, תשתיות והתפלה. אחזקה גדולה נוספת של גאון אגרו היא בצנורות המזרח התיכון. כחלק מארגון ההשקעות בגאון אחזקות, רכשה גאון אגרו באוגוסט 2002 את חלקה של גאון אחזקות בעמיעד תמורת כ-20 מיליון שקל, ששיקפו לעמיעד שווי של 77 מיליון שקל. אם ההנפקה תצליח כמתוכנן, תרשום גאון רווח הון חביב.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully