וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מערכת קבלת לקוחות חדשים בבזק מאפשרת הונאות בהיקף של עשרות אלפי שקלים ללקוח

הארץ

28.6.2001 / 9:55

בזק מאפשרת לקבל קו טלפון חדש על ידי מתן שם ותעודת זהות בלבד; כך יכולים נוכלים לקבל קו על שם כל אדם בישראל ולבצע שיחות על חשבונו

חברת בזק מאפשרת לקבל קו טלפון חדש על ידי מתן שם ותעודת זהות בלבד; בדרך זו יכולים נוכלים לקבל קו על שם כל אדם בישראל ולבצע על חשבונו שיחות ללא הגבלה. בבזק טוענים כי השיטה נועדה להקל על לקוחות, והיא מצמצמת את הצורך בהגעה למשרדי החברה.

תמורת 387 שקל ניתן להזמין קו בשמו של כל אדם, ובזק תשלח לכתובת שתינתן טכנאי שיתקין את הקו. משלא משולם החשבון, כולל ריביות וקנסות, מנתקת החברה את הקו. ואולם במקום לנסות לאתר את האדם בכתובת ממנה בוצעו השיחות, מעדיפה בזק לאתר את האדם ברשימותיה. אלה כוללות גם את כתובתו האמיתית של האדם שנפל קורבן. הוא יקבל לביתו חשבון טלפון שמעולם לא הזמין. אם יסרב לשלם, תאיים החברה לנתק את קו הטלפון בביתו.

בבזק לא השיבו מדוע הטכנאי שבא להתקין את הקו החדש אינו מבקש להציג בפניו תעודת זהות שתאמת את פרטי מזמין הקו. החברה העבירה תגובה זו: "בזק מודעת לעניין ההונאות ומקדישה משאבים כספיים גדולים ומאמצים רבים בכוח אדם, מערכות בדיקה ואמצעים נוספים, כדי למזער את הבעיה עד למינימום. בזק עובדת בשיתוף פעולה מלא עם המשטרה כדי לאתר את מבצעי ההונאות ולהביאם לדין.

"כל לקוח החושד כי נפל קורבן למעשה הונאה מופנה למשטרה לשם הגשת תלונה, ובעקבותיה מתנהלת חקירה. במידה ומתגלה כי אכן הלקוח צודק, חברת בזק אינה מחייבת אותו בתשלום עבור הפעולות שנעשו במרמה".

תקלה מסוג זה אירעה לבנימין פינטו מנצרת עילית, בעל חברה לעבודות בנייה ושיפוצים. לפני כשנה התברר מרישומי בזק כי פינטו חייב לחברה 50 אלף שקל עבור שיחות טלפון שבוצעו לכאורה מקווי טלפון השייכים לו בתל אביב ובבאר שבע. פינטו טען כי מדובר בהונאה וכי מעולם לא החזיק בקווי טלפון אלה.

פינטו פנה לחברה פעמים רבות, כתב מכתבי תלונה והגיש תלונה במשטרה, אך ללא הועיל. החיובים נשלחו לביתו, בתוספת ריבית והצמדה, ובמכתב האחרון אף הזהירה אותו החברה מפני נקיטת צעדים משפטיים.

"מעולם לא הייתי חייב ולו שקל אחד לאיש", אומר פינטו. "בזק החליטה שאני חייב להם סכומים אדירים ולא עוזר לי כלום. באחת השיחות הודיעו לי גם על הכוונה לנתק את קווי הטלפון של העסק שלי. אני לא מצליח להירדם בלילות בגלל הסיפור הזה".

בבזק לא מכחישים כי כל אדם בעצם עשוי ליפול קורבן לתרגיל הונאה פשוט זה. בחברה מסבירים כי "לבזק יש אמצעים משלה, שאין בכוונתה לחשוף, בכדי לאתר את ההונאות". לגבי המקרה של פינטו אמרו בבזק כי כל החיובים עבור קווי הטלפון שיש חשד כי הוזמנו בהונאה הוקפאו עם קבלת התלונה. בימים אלה מסתיימת החקירה בעניינו ופרטים אודותיה יימסרו לפינטו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully