וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הזינוק בשער הדולר - יבואני הרכב חוששים להעלות את מחירי המכוניות

אסף בר-שי

7.11.2005 / 19:30

הציפייה להפחתת מחירים עקב הרפורמה במס הקנייה גורמת ליבואני מכוניות חדשות שסוחרים בדולר לנשוך את השפתיים ולא לייקר את המכוניות לפני דצמבר



אף אחד לא מעז להיות הראשון שייקר את מחירי המכוניות שלו בעקבות הזינוק בשער הדולר. המטבע האמריקאי, שנושק ל-4.69 שקלים - רמת שיא של יותר משנתיים וחצי, אמור היה להביא לעליית מחירים חדה אצל היבואנים, שקונים את המכוניות שלהם בשער הדולר, כמו היצרנים האמריקאים, הקוריאנים ואחרים. למרות זאת, איש מהיבואנים עדיין לא מודיע על ייקור במחירי המכוניות החדשות.



דני שביט, מנכ"ל יונדאי בכלמוביל, אומר כי כבר עכשיו יבוא יונדאי סופג את העלייה מעבר למה שצריך - "כבר כשהגענו לשער של 4.60 שקלים לדולר התחלנו להתלבט אם להעלות את המחיר. עכשיו, כשהדולר מתקרב ל-4.69, אין ספק שיש לייקר את מכוניות יונדאי, אבל עדיין לא החלטנו לעשות זאת," אומר שביט.



על הסיבה להתעקשות על המחיר הישן מסביר גורם בענף יבוא הרכב: "הקהל הישראלי מצפה להפחתת מחירים בראשית דצמבר עקב הרפורמה במס הקנייה. אם יבואנים שנסמכים על הדולר יעיזו לייקר את המכונית שלהם, הלקוחות יילכו ישר למתחרים. הם לא מתכוונים לשלם יותר מתג המחיר הנוכחי".



עם זאת, יש מי שמדבר בענף הרכב על רף של 4.70 שקלים לדולר כנקודה שבה לא יוכלו יותר יבואני הרכב להשאיר את המחיר על כנו. בני רוטברג, מנהל המותגים האמריקאיים של מכשירי תנועה, קרייזלר וג'יפ, מעריך כי הייקור עשוי להגיע בקרוב מאוד. "הדולר היום לא טוב בשבילנו," אומר רוטברג. "אם הוא יעלה עוד קצת כבר לא נוכל לספוג את העלייה".



גורם בענף הרכב מתקשה לראות את היבואנים מייקרים את המכוניות שלהם, אפילו במצב של דולר גבוה יותר. "הציבור לא תמיד מבין את משמעות ייקורו של הדולר והורדת מס הקנייה. יבואן שייקר עכשיו את המכונית ויוזיל אותה בראשית דצמבר יסתמן, ללא סיבה, כבלתי אמין".



מכוניות שנרכשות לפי שער הדולר הן המכוניות שמיוצרות בארה"ב, אבל גם מרבית המכוניות שמגיעות מקוריאה וממקומות נוספים.



הרפורמה המדוברת במס הקנייה היא יוזמה של רשות המסים ושל שר האוצר. על פי הרפורמה, במשך חמש השנים הקרובות יוזל בהדרגה מס הקנייה על מכוניות חדשות מרמתו כיום - 95% - לרמה של 72%. השלב הראשון ברפורמה יגיע ב-1 בדצמבר השנה, אז יירד שיעור מס הקנייה מ-95% ל-89%, דבר שישפיע על מחיר המכונית ברמה שבין מאות שקלים למכוניות עממיות לעשרות אלפי שקלים במכוניות יקרות במיוחד.



על פי הרפורמה, תינתן הטבת מס למכונית שתהיה מאובזרת באביזרי בטיחות. עם התפתחות הרפורמה תהיה הכרה במס על מרכיבי בטיחות כשתי כריות אוויר, ארבע כריות אוויר נוספות ומערכת ESP לבקרת יציבות, במקרה של החלקת המכונית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully