וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באוצר מתעקשים שיש עוד משקיעים אסטרטגיים: שבוע לפני מכרז לאומי נקבע מחיר האופציה על 14.7 שקל

רם דגן

8.11.2005 / 9:13

כמו כן הוארכה תקופת המימוש ל-18 חודשים; מקורבים לקבוצות המשקיעים האסטרטגיים הזרים: מדובר בגזר-דין מוות למסלול האסטרטגי; ההערכות: המשקיע הנוסף הוא שלמה אליהו



שבוע לפני המכרז למכירת , הודיע הבוקר שר האוצר אהוד אולמרט כי החליט לשנות את מנגנון תמחור האופציה ולקבוע את מחיר המימוש של השער קבוע על 14.7 שקל בתוספת ריבית צמודה של 2% לשנה. קודם למנגנון התמחור הזה נקבע כי מחיר האופציה ייגזר מממוצע מחירי המניה בשוק ב-60 הימים שלפני המכרז, כאשר ההחלטה המקורית בדפי המכרז דיברה על מחיר שייגזר מממוצע המחירים בשבעת הימים שלפני המכרז. בסביבת המשקיעים האסטרטגיים הגיבו היום לדברים באכזבה רבה ואמרו כי מדובר בגזר דין מוות למסלול האסטרטגי, מנגד המשיכו גורמים בכירים באוצר להתעקש כי ישנו לפחות משקיע אסטרטגי אחד שמגלה בשלב זה כוונות רציניות להשתתף במכרז גם בתנאיו הנוכחיים.



ההחלטה על שינוי מבנה המכרז התקבלה בישיבה שקיים אתמול בערב שר האוצר, אהוד אולמרט, עם מנכ"ל משרדו יוסי בכר, החשב הכללי ויו"ר נכסים, ירון זליכה וסגנו, יובל ברונשטיין, היועצת המשפטית ימימה מזוז ומנכ"ל נכסים מ.י, איציק קליין.



באוצר הסבירו כי השינוי צפוי להגדיל את מספר המתמודדים לרכישת מניות המדינה בבנק ולמקסם את התמורה. בנוסף לשינוי מנגנון תמחור האופציה קבעו פקידי האוצר כי תקופת האופציה תוארך בחצי שנה נוספת ל-18 חודשים. על פי הקביעה הראשונית ניתן היה לממש את האופציה בתוך 9 חודשים, כאשר בעדכון התנאים הקודם נקבעה תקופה של שנה. באוצר הסבירו כי הסיבה להארכת מועד מימוש האופציה נועדה על מנת להקטין את אי הוודאות של משקיעים אסטרטגיים, שכן ישנו חשש שמשקיע שכזה יהיה זקוק לתקופה ארוכה משנה בכדי להציג את האישורים הדרושים מבנק ישראל.



גורמים המקורבים למכרז ציינו כי אכן מתקיימות שיחות בין פקידי האוצר ובין משקיע אסטרטגי נוסף, אשר עד כה בחר שלא לחשוף את כוונותיו. עוד ציינו הגורמים כי מדובר במשקיע אשר ניצב בעבר בפני מספר מגבלות, אולם ההערכה היא שבתקופה האחרונה הוא הצליח להסיר אותן. בהקשר זה ניתן לציין את שמו של איש העסקים המקומי, שלמה אליהו, אשר מחזיק כבר כיום בכ-9.9% ממניות לאומי. אליהו מימש לפני כחודש את אחזקותיו בחברת הביטוח הפניקס וכמו כן הצהיר לפני מספר ימים כי הוא מתכוון למכור את מניותיו בבנק אגוד. אליהו מחזיק כ-28% ממניות הבנק.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully