וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרה לבנת חתמה על תקנה שבעקבותיה גדל פי ארבעה תקציב העמותה שמנהלת אמה

איילת פישביין

8.11.2005 / 7:44

בעקבות התקנה מ-2002 גדל תקציב "עמותת המדרשה הלאומית ע"ש רינה מור" וגם המשכורות בה גדלו; בשנים 2001-2000, בעת שאהוד ברק היה ראש הממשלה, קוצצה התמיכה של משרד החינוך בעמותה לרבע ממה שקיבלה קודם לכן; האם לחברי ועדת התמיכות היה ידוע הקשר בין מבקשת התמיכה, שולמ





בקשות תמיכה תקציבית מועברות לאישור ועדת התמיכות של המשרד, אותה מינתה על פי הנוהל שרת החינוך, ובה חברים נציג של היחידה המקצועית במשרד החינוך, וכן חשב המשרד או נציגו, והיועץ המשפטי של המשרד או נציגו. האם לחברי ועדת התמיכות היה ידוע הקשר בין מבקשת התמיכה שולמית לבנת לבין בתה השרה?



משרד החינוך סירב להעביר את הפרוטוקולים של דיוני הוועדה, שם אולי נמצאת התשובה. שולמית לבנת מאשרת כי לא הודיעה לוועדת התמיכות במשרד החינוך על היותה אמה של השרה.



מנתוני החשב הכללי של משרד האוצר, מתברר כי בארבע שנות קיומה של התקנה התקציבית ל"פעילות חינוכית ללימוד המורשת של כוחות המגן והמחתרות" קיבלה המדרשה הלאומית של אם השרה את התקציב הגדול ביותר. בסך הכל קיבלו תמיכות מתקנה זו עוד שלושה גופים. גוף אחד - "בני עציון" העוסק במאבק על גוש עציון במלחמת העצמאות - קיבל תמיכה קטנה בשנתיים הראשונות בלבד. הגוף השני הוא המסדר ע"ש ז'בוטינסקי, העוסק בפעילויות דומות לאלו שבהן עוסקת האם. השלישי הוא העמותה לחקר כוח המגן ע"ש ישראל גלילי, שהקימה יחד עם חברת "מילניום מערכות מידע ואינטרנט בע"מ" של אליחי הניג, בעל השרה, את מאגר המידע של מוזיאון הפלמ"ח.



עו"ד יהודה רסלר, מומחה למשפט ציבורי: "אם לבנת היא היוזמת של התקנה החדשה, כשהיא יודעת שאמה מנהלת מדרשה שכולה מורשת מחתרות, היא היתה צריכה להימנע מלהיות קשורה לתקנה כזאת ולא ליזום אותה. אם היא רק חתמה על התקנה, היא היתה חייבת להודיע לכל מי שנוגע לתקנה - ועדת הכספים, ועדת התמיכות ואנשי משרד החינוך - על כך שאמה מנהלת את המדרשה ולא להשתתף בשום דיון. וגם אז, אם לאמה יש טובת הנאה מניהול המדרשה, היא היתה צריכה ליידע את כל העולם, ולהודיע שהיא מתנתקת מהנושא ולהתרחק ממעורבות כמו משדה קוצים".



תגובת השרה לבנת נמסרה באמצעות עו"ד אביגדור קלגסבלד: "ראשית, הכללים למניעת ניגוד עניינים של שרים וסגני שרים 2003, שמכוחם נדרש שר לקבל את חוות דעתו של היועץ המשפטי לממשלה במצבים של ניגוד עניינים, לא היו בתוקף כאשר התמנתה מרשתי לשרת החינוך. שנית, מרשתי לא קיבלה כל החלטה ולא הפעילה כל סמכות בקשר עם המדרשה הלאומית על שם רינה מור. בין היתר, מטעמים אלה, מרשתי לא פנתה אל היועץ המשפטי לממשלה. עתה, משהובאו לידיעתה של מרשתי הכללים החדשים למניעת ניגוד עניינים, ועל אף העובדה שלא מתקיים ניגוד עניינים בפועל בין תפקידה של מרשתי לבין תפקיד אמה, פנתה מרשתי אל היועץ המשפטי לממשלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully