וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתלוננים על המחירים - אבל עדיין לא משווים

רוני לינדר-גנץ

8.11.2005 / 8:27

על פי סקר שערך מכון גיאוקרטוגרפיה בהנהלת ד"ר רינה דגני עבור TheMarker, כמעט מחצית מקרב בעלי הרכב המשלמים מכיסם על הדלק מצהירים כי הם נוסעים פחות בעקבות ההתייקרות במחירי הדלק; רק כ-20% מהמשיבים ציינו כי הם בוחרים היכן לתדלק בהתאם לפער המחירים



עליית מחירי הדלק לא הותירה את הציבור הישראלי אדיש: קרוב למחצית (44%) מקרב בעלי הרכב המשלמים מכיסם על הדלק, מצהירים כי הם נוסעים פחות בעקבות ההתייקרות. שני שליש מתוכם דיווחו כי הם נוסעים "קצת פחות" ושליש ציינו כי הם נוסעים "הרבה פחות" - כך עולה מסקר שערך מכון גיאוקרטוגרפיה בהנהלת ד"ר רינה דגני עבור TheMarker.



אגב, כמעט 20% מבעלי הרכב בישראל פטורים (לפחות חלקית) מדאגות כלכליות בעקבות ההתייקרות: מחציתם מקבלים החזר חלקי ממקום העבודה, והמחצית השנייה הם ברי המזל שמקבלים החזר מלא מטעם מקום העבודה ולא צריכים לדאוג מעליית מחירי הדלק.



האם הצרכן הישראלי רגיש למחירי הדלק ומשווה בין חברות ותחנות, או שהוא פשוט נכנס לתחנה הקרובה ביותר כאשר המיכל שלו עומד להתרוקן? התשובה לשאלה זו מעט סבוכה, וחושפת את חולשתו של הצרכן הישראלי לתרגם ידע לפעולה בשטח: בעוד שיותר ממחצית (55%) מצרכני הדלק מגלים רגישות למחיר וסבורים כי קיימת שונות בין התחנות והחברות בתעריפי הדלק והמבצעים - רק כחמישית (20%) מהמשיבים ציינו כי הם בוחרים היכן לתדלק על פי מידע זה.



עוד עולה מן הסקר כי קרוב למחצית (45%) שומרים נאמנות לתחנת דלק מסוימת קבועה הקרובה לביתם או למקום עבודתם, ואילו כרבע (26%) מתדלקים באופן אקראי לפי מצב מיכל הדלק. במילים אחרות, הישראלי אולי פיתח מודעות ורגישות למחיר, אך הוא לא מבסס על פיו את ההחלטות הצרכניות שלו, וחבל.



דווקא הקהל המבוסס יותר מגלה רגישות יתרה למחיר: הרגישות בלטה בעיקר בקרב גברים, חילונים ובעלי מעמד סוציו-אקונומי גבוה, ופחות בקרב שאר קבוצות האוכלוסייה. בנוסף, מסתבר שלישראלים הוותיקים יש מה ללמוד בהקשר זה מהעולים החדשים: 34% מהם מבססים את החלטת התדלוק על מבצעים ומחירים אטרקטיוויים, לעומת 17% בלבד מהישראלים הוותיקים.



ואיזו חברה נתפשת בעיני הישראלים כמשתלמת ביותר? במקום הראשון נמצאת דור אלון - 42% מהמשיבים ציינו אותה כחברת הדלק המשתלמת ביותר. בהפרש ניכר אחריה נמצאת פז (19%); טן (9%); דלק וסונול נמצאות במקום האחרון עם 6% כל אחת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully