וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכבת ישראל תשקיע 2 מיליארד שקל בבטיחות, ארגון מחדש וסטנדרטיזציה

שרון קדמי

8.11.2005 / 8:18

כך נודע ל-TheMarker; בימים אלה דן דירקטוריון רכבת ישראל בדו"ח בינלאומי של חברת Touchstone Renard הבריטית, שהוזמן בעקבות שורת התאונות והכשלים התפעוליים שפקדו את הרכבת באחרונה



רכבת ישראל תשקיע כ-2 מיליארד שקל בבטיחות, ארגון מחדש וסטנדרטיזציה - כך נודע ל-TheMarker. בימים אלה דן דירקטוריון רכבת ישראל בדו"ח בינלאומי של חברת Touchstone Renard הבריטית, שהוזמן בעקבות שורת התאונות והכשלים התפעוליים שפקדו את הרכבת באחרונה.



בישראל קיימים 166 מפגשי רכבת ללא הפרדה מפלסית. כ-30 מהם הוגדרו כבעלי "דחיפות עליונה" להופכם להפרדה מפלסית - בעיקר במפגשי רכבת עם כבישים בין עירוניים צפופים או בלב ערים - וחלקם נמצאים כבר בביצוע. הדו"ח מציע לבחון ביצוע הפרדות מפלסיות נוספות, ובכוונת הרכבת להקים צוות מיוחד שיבחן 80 מפגשים נוספים ללא הפרדה מפלסית ויקבע את סדר העדיפויות בביצועם. על הקמת ההפרדות המפלסיות תפקח מנהלה המשותפת למשרד התחבורה, רכבת ישראל ומע"צ. בראש המנהלה יעמוד מנכ"ל משרד התחבורה, וישתתפו בה מנכ"ל רכבת ישראל ומנכ"ל מע"צ.



הדו"ח מציע לרכז את כל פעילות הבטיחות ברכבת ישראל אצל גורם אחד, בדומה לחברות רכבות בעולם, בתפקיד של סמנכ"ל בטיחות, בקרה ואיכות סביבה. על פי הערכות, ברכבת ישראל יתקיים בקרוב סבב מינויים שבו יסיימו כמה מבעלי התפקידים את תפקידם, אך אין כל כוונה להוסיף תפקידים חדשים ברכבת ישראל, אלא לבצע ארגון מחדש ולהשאיר את מכסת התפקידים הבכירים על כנה.



בעקבות הדו"ח תבוצע ברכבת ישראל סטנדרטיזציה בנוהלי הרכבת ורענון והרחבה של נוהלי ההדרכה, בעיקר בקרב כוח האדם התפעולי. בנוסף יוקם צוות בקרה וניהול סיכונים שיפעל על פי תרחישים שייבחנו - זאת על פי המלצות הדו"ח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully