וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק: בנקים לא יגבו עמלה על הקצאות אשראי והלוואות

צבי זרחיה

8.11.2005 / 8:28

ח"כ גורלובסקי: הרכב העמלה מקשה על לקוח לחשב את כדאיות נטילת ההלוואה מבנק מסוים; מציע כי בנק לא יחייב בתשלומים נוספים מעבר לעלות האשראי ויגלם את העלויות במונחים הניתנים להשוואה



בנק לא יגבה מלקוחותיו עמלה עבור הקצאת אשראי, לרבות הלוואה מכל סוג שהוא או עבור פרעון הלוואה שניתנה לו - כך עולה מהצעת חוק שהניח אתמול על שולחן הכנסת ח"כ מיכאל גורלובסקי (ליכוד). לדבריו, לקוח הפונה לבנק לצורך קבלת אשראי מקבל מידע באשר לעלות אותו האשראי. בנוסף, הבנק גובה עמלות שונות ובכלל זה עמלת הקצאת אשראי, עמלת שורה בגין החזר הלוואה, עמלה קבועה בגין החזר הלוואה, דמי פתיחת תיק וכיו"ב.



גורלובסקי ציין כי הרכב העמלה מקשה על לקוח לחשב את כדאיות נטילת ההלוואה מבנק מסוים ולהשוותה לבנק אחר. לצורך קידום התחרות בתחום הבנקאות ולצורך שיפור מעמד הלקוח מול הבנק מציע גורלובסקי לקבוע כי בנק לא יוכל לחייב בתשלומים נוספים מעבר לעלות האשראי ויגלם את כלל העלויות ללקוח במונחי ריבית הניתנים להשוואה.



בעניין קשור, ח"כ גילה פינקלשטיין (מפד"ל) הניחה על שולחן הכנסת הצעת חוק המטילה קנס כספי גבוה על עברייני כרטיסי האשראי, כלומר על מי שמשתמש בכרטיס אשראי גנוב או שאינו שלו. הקנס הוא בגובה של פי עשרה מסכום השימוש בכרטיס אשראי בלא הסכמת הלקוח ולא פחות מ-10,000 שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully