וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אריאלה אבני, סמנכ"ל במרקורי: ועדת בדיקה היתה מוצאת משהו בכל חברה

גליה ימיני

8.11.2005 / 8:20

בוועידת העסקים ליצרני התוכנה הישראליים הירצתה אבני לא על מרקורי אלא דווקא על ההיסטוריה של נוקיה, ולאחר מכן השוותה את מרקורי לנוקיה בכך ש"שתיהן חברות שאינן שוקטות על השמרים ומחדשות כל הזמן"



אף לא אחד מבאי ועידת העסקים ליצרני התוכנה הישראליים האמין שחברת התוכנה מרקורי אכן תשתתף בסופו של דבר בפאנל שיועד לה. לאחר הזעזועים הקשים שעברה החברה בשבועות האחרונים, היו מי שצפו שמרקורי תעדיף שלא לשלוח את נציגיה להשתתף בפאנל הפתוח לשאלות מהקהל. בתחילה היה אמור להופיע מנכ"ל מרקורי ישראל, בועז חלמיש, אך לאחר שנאלץ לנסוע לחו"ל החליפה את מקומו אריאלה אבני, סמנכ"ל טכנולוגיות אלחוט במרקורי העולמית. אבני, מהנדסת מחשבים במקצועה, עובדת בחברה זה 12 שנה, ולמעשה צמחה יחד עם החברה. היא עובדת ממטה מרקורי ישראל.



"יש כאב אישי מאוד גדול של העובדים בחברה בגלל מה שקרה לאמנון לנדן", אמרה אבני בראיון מיוחד ל-TheMarker. "חוץ מזה, העסקים ממשיכים כרגיל, החברה ממשיכה לתפקד כרגיל, אבל זה בטח לא דבר נעים או שמח. לכן לא עלתה כלל השאלה אם כן או לא נשתתף בכינוס. ברור שכן. ואולם לעתים אני מרגישה שמעלים את אמנון לנדן על המוקד".



"איני יודעת בדיוק מה קבעה הוועדה שבדקה את החברה, או מה הדברים הביורוקטיים שלא נעשו כהלכה, ואני מניחה שאם הם קבעו כך - הם יודעים מה הם אומרים. ואולם התחושה שלי היא שאם היו ממנים ועדה כזו בכל חברה אחרת, היו מוצאים משהו בכל אחת. בסך הכל החברה מאוד מצליחה, והלקוחות אינם עוזבים אותנו בעקבות המקרה, אלא להפך. החברה בכל מקרה היתה ערוכה להחלפת מנכ"לים, כך שהדברים קורים בצורה מסודרת, החברה כחברה ממשיכה לתפקד ולצמוח, אבל יש כאב כי לנדן הוא אחד האנשים החכמים ביותר בתעשייה, והוא בעל כושר אנליטי וחזון בלתי רגיל לתעשיית התוכנה". אבני מדווחת שהיא ממשיכה לשמור עם לנדן על קשר הדוק, כמו גם עובדים אחרים בחברה.



בפאנל שעסק בשאלה אם יש מקום לכך שישראל תצמיח מתוכה חברה בסדר גודל של נוקיה, שצמחה גם היא ממדינה קטנה יחסית, פינלנד, פתחה אבני בהרצאה לא על מרקורי אלא דווקא על ההיסטוריה של נוקיה ומצבה כיום. לאחר מכן היא השוותה את מרקורי לנוקיה בכך ש"שתיהן חברות שאינן שוקטות על השמרים ומחדשות כל הזמן".



"היינו רוצים שתהיה נוקיה בישראל, זה יעשה דבר טוב מאוד לכלכלה המקומית", אמרה אבני. "על אף שאנחנו טובים מאוד טכנולוגית, זה יקדם אותנו עוד יותר. יהיו תחומים נוספים שבהם נהיה חזקים בזכות זה. ואולם טכנולוגיה אינה מספיקה כדי להגיע לסדר גודל כזה של חברה. צריך הרבה סבלנות לתהליך הבנייה. וזה משהו שאין לישראלים תמיד, שרוצים שהכל יקרה עכשיו או אתמול. נוקיה אינה צומחת ביום אחד, זה תהליך שלם. לא רק למרקורי יש סיכוי להיות נוקיה ישראלית, גם לחברות אחרות נוספות", הוסיפה אבני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully