וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביה"ד הארצי לעבודה: יולדת בביתה אינה זכאית למענק לידה

חיים ביאור

8.11.2005 / 8:41

ביה"ד דחה את תביעתה של רות דייוויס, שבחרה ללדת בביתה, הגישה למוסד לביטוח לאומי תביעה לקבלת מענק לידה בסיוע עמותת נשים למען חופש בחירה בלידה



אשה שבחרה ללדת בביתה ולא בבית החולים אינה זכאית לקבל מענק לידה - כך קבע אתמול בית הדין הארצי לעבודה בהרכב של שלושה שופטים, נציג עובדים ונציג מעסיקים. מענק הלידה הוא כיום 1,354 שקל ללידה ראשונה ו-406 שקל עבור כל לידה נוספת. עבור לידת תאומים מקבלת היולדת 6,770 שקל, ועבור לידת שלישייה - 10,152 שקל.



רות דייוויס, שבחרה ללדת בביתה, הגישה למוסד לביטוח לאומי תביעה לקבלת מענק לידה בסיוע עמותת נשים למען חופש בחירה בלידה. הביטוח הלאומי דחה את תביעתה של דייוויס לקבלת מענק לידה, בנימוק שקבלת דמי לידה מותנית בלידה במוסד רפואי. דייוויס הגישה ערעור לבית הדין האזורי בחיפה, שדחה את תביעתה ואימץ את את העמדה השוללת תשלום מענק למי שילדה בביתה.



דייוויס עירערה על פסק הדין של ביה"ד האזורי בפני ביה"ד הארצי לעבודה. בא כוחה, עו"ד אמנון שילה, טען כי הסיבה להתניה של תשלום מענק הלידה באשפוז בבית החולים היא היסטורית, אך כיום השתנו הנסיבות: הציבור מגיע ממילא לבתי החולים, ושיעור התמותה של תינוקות בלידות, לרבות לידות בית, ירד משמעותית.



ואולם הרכב ביה"ד הארצי בראשות השופט יגאל פליטמן קבע כי יולדת שלא אושפזה בבית חולים זכאית למענק לידה רק אם נמנע ממנה להגיע לבית החולים מסיבות שאינן תלויות בה, כגון מחלה או תאונה, מאסר, פשיטת רגל, שירות בצה"ל, הימצאות בארץ אויב או פרוץ מלחמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully