וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יבואני הרכב תומכים בהקלות שיוזמת רשות המסים על יבוא אישי של מכוניות

אסף בר-שי

8.11.2005 / 7:35

יו"ר איגוד יבואני הרכב, יקי אנוך: "אנחנו לא רוצים שההקלה הנובעת מהשינוי תגיע לסוחרי מכוניות שמסווים את עצמם תחת ההגדרה של 'יבוא אישי'"



"אנחנו יודעים שרשות המסים עובדת על שינוי ההגדרות בעת יבוא אישי של מכונית מחו"ל", אמר ל-TheMarker יו"ר איגוד יבואני הרכב, יקי אנוך. "אנחנו מברכים על השינוי הזה, אבל לא רוצים שההקלה הנובעת ממנו ליבוא אישי תגיע לסוחרי מכוניות שמסווים את עצמם תחת ההגדרה של 'יבוא אישי'".



לפי השינוי שמגבשת רשות המסים, המס במקרה של יבוא פרטי של מכוניות ייקבע על פי חשבונית העסקה. כיום, במקרה של יבוא אישי של רכב, משתמשת המדינה במחירונים הרשמיים של היצרן בחו"ל כדי לקבוע את המס. מצב זה יוצר עיוות, מכיוון שיבואני הרכב הרשמיים אינם מחויבים למחירון הזה אלא למחירים שהם מקבלים מהיצרנים, שהם לרוב נמוכים יותר.



לטענת האיחוד האירופי, מצב זה מהווה הפרה של הסכמי גאט (GATT), שלפיהם ישראל מחויבת לקבוע את המס לפי חשבונית העסקה שמגיעה מהאיחוד. מבחינת ישראל קשה להתבסס על החשבונית מכיוון שזו יכולה להיות פיקטיווית ולייצג מחיר הנמוך משמעותית ממחירה האמיתי של המכונית. הסכמי גאט אמנם מאפשרים מנגנון ביקורת מפותח, אך דבר זה אינו מיושם בישראל.



יבואני הרכב סבורים כי אם השינוי יאפשר סחר רווחי יותר לחברות העסקיות הפועלות במסווה של יבוא אישי, הדבר יסב נזק לא רק ליבואנים אלא גם למדינה, שתפסיד מס. אנוך יתבע מהמדינה הפעלה של נוהלי עבודה נוקשים כדי להתמודד עם היבואנים המסחריים: "אם הם רוצים להביא לכאן מכוניות, שיפעלו באופן מסודר כיבואנים רשמיים". להערכתו, השינוי אכן ייצא אל הפועל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully